02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 6 بهمن 1402 در ساعت 17 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 11 )
فیبر چیست؟

فیبر چیست و چگونه ساخته می شود؟

تخته فیبر از تکه های ریز چوبی و باریک چوبی که به شکل خمیر چوب درآمده اند، ساخته می شود. پس از ترکیب مواد خمیری با آب، به زیر دستگاه پرس می روند و معمولا به قطر 2 میلیمتر ساخته می شوند. فیبر نسبت به ورق نئوپان بسیار منعطف تر است و بیشتر در پشت محصولات چوبی بکار می رود.

ورق فیبر نیز یک نوع ورق چوبی نازک هست است که از خمیر چوب و چسب‌های صنعتی ساخته می‌شود. این ماده به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار، خمش و تغییرات دما مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق فیبر چوبی معمولاً برای تولید سرویس خواب، کابینت، دکوراسیون داخلی، درب و پنجره، بسته‌بندی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. همچنین، برای ارتقای خواص ضد آتش، مقاومت به رطوبت و مقاومت به شرایط آب و هوایی مختلف، این ورق‌ها ممکن است با روکش‌های مختلفی پوشانده شوند.

فیبر در چه محصولاتی چوبی قابل استفاده هست

فیبر چوبی به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود. برخی از محصولات چوبی که از فیبر چوبی ساخته می‌شوند عبارتند از:

  1. ورق‌های فیبر چوبی: این ورق‌ها در صنعت ساختمان، تولید مبلمان، کابینت، درب و پنجره، بسته‌بندی و صنایع دیگر استفاده می‌شوند.

  2. فیبرهای چوبی: فیبرهای چوبی به عنوان ماده‌ای اساسی برای تولید کاغذ، کاغذ دیواری، کارتن، کاغذ مقوایی، تخته‌های چسبنده و غیره به کار می‌روند.

  3. محصولات لمینیت: محصولاتی همچون فرش لمینیت، پوشش دیواری، پوشش کف، کابینت، میز، صندلی و غیره با استفاده از فیبر چوبی ساخته می‌شوند.

  4. محصولات پوششی: چوب روغن‌دار، کامپوزیت چوب و پلاستیک، ورق‌های MDF و HDF، پوشش‌های چوبی و غیره نیز از فیبر چوبی ساخته شده‌اند.

در کل، فیبر چوبی به عنوان یک جایگزین برای چوب طبیعی در بسیاری از محصولات چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیفیت فیبر به چه مواردی بستگی دارد

کیفیت فیبر چوبی به چندین عامل بستگی دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  1. نوع چوب مورد استفاده: فیبر چوبی ممکن است از چوبهای مختلفی ساخته شود. چوبهای با تراکم بالا و سختی مناسب، می‌توانند فیبر چوبی با کیفیت به دست آورند.

  2. تراکم و ضخامت فیبر: تراکم و ضخامت فیبر چوبی می‌توانند تأثیر زیادی بر کیفیت و مقاومت آن داشته باشند.

  3. نوع چسب: چسب‌های استفاده شده در تولید فیبر چوبی نیز بر کیفیت آن تأثیر می‌گذارند.

  4. شرایط فرآوری: شرایط مربوط به فرآوری فیبر چوبی نیز می‌توانند تأثیر زیادی بر کیفیت آن داشته باشند. برای مثال، فشار و دمای مورد استفاده در تولید فیبر چوبی، می‌تواند کیفیت آن را تحت تأثیر قرار دهد.

 کیفیت فیبر چوبی به عوامل متعددی بستگی دارد و برای تولید فیبر چوبی با کیفیت، نیاز به رعایت شرایط مختلفی از جمله انتخاب مناسب چوب، تراکم و ضخامت مناسب فیبر، استفاده از چسب‌های با کیفیت و شرایط فرآوری مناسب است.

  بیشتر بخوانیم: ام دی اف MDF یا پلای وود Plywood؟ کدام را بخریم؟

فیبر قابل رنگ کردن هست

بله، فیبر چوبی قابل رنگ کردن است. در واقع، فیبر چوبی برای استفاده در پوشش های چوبی، دکوراسیون داخلی، مبلمان و سایر محصولات چوبی معمولاً با رنگ های مختلف رنگ شده یا روکش شده طراحی می شوند. فرآیند رنگ کردن فیبر چوبی معمولاً با استفاده از رنگ های صنعتی انجام می شود. این رنگ ها به روش های مختلفی مثل رنگ کردن در حین فرآوری یا رنگ کردن پس از فرآوری اعمال می شوند.

فیبر در دو مدل یک رو و دو رو ساخته می شود به این شکل که فیبر یک رو دارای یک روی صاف و سیقلی شکل و یک روی دیگر آن دارای فرو رفتگی ریز می باشد. فیبر دو رو هر دو سمت آن صاف می باشد.

بر روی سطح صاف فیبر می توان از روکش های سفید رنگ و انواع مختلف روکش ها را پرس نمود ومی تواند بصورت ساده و بی رنگ باشد.

ارسال نظر

مجتبی :
22 9
خوب است
علی :
18 9
خوبه
am :
19 8
خوب می باشد
هلیا :
16 8
آیا فیبر روکش دار قهوه ای را میشود رنگ کرد؟؟؟
مدیریت :
17 9
سلام و عرض ادب فیبر خام که تا به حال رنگ نشده از خمیر خوبی هست که پرس شده و سطح آن صاف و براق می باشد که رنگ پذیری پایین دارد و بعد از رنگ کاری به راحتی رنگ روی آن با تراش برداشته می شود. پیشنهاد می شود تا از فیبر هایی استفاده کنید که روکش دار هستند. در بازار فیبر با روکش کاغذی سفید رنگ موجود هست.
سهیل :
8 5
آیا فیبر برای کمد سازی به کار میرود 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
مدیریت :
7 5
سلام بله برای قسمت پستی کمد و کف کشو ها بکار می رود
صوفیا :
4 3
ایا برای در ها ضد سرقت از فیبر استفاده می شود
مدیریت :
5 3
سلام و عرض ادب اطلاعی نداریم
محمد :
2 4
سلام من می خوام برای ساخت ماکت ماشین از فیبر استفاده کنم شما چه فیبری معرفی می کنید که با سوهان شکل پذير و رنگ پذیر باشد لطفا راهنمای کنید ممنون
مدیریت :
6 2
سلام و عرض ادب فیبر با توجه به حالت لایه لایه ای که دارد برای کار ماکت هم سنگین هست و هم با سوهان پرز پرز خواهد شد و معمولا مناسب ماکت سازی نمی باشد بدین شکل. برای قسمت های صاف ممکن است که مقدار کم آن مناسب باشد
فاطمه :
4 2
سلام آیا فیبر در تخت ها وجود دارد یا خیر؟🧐
مدیریت :
4 3
سلام و احترام بله زیر کشوها فیبر هستند
زهرا :
5 2
سلام آیا فیبر دو را ضخامتش بیشتر است ؟
مدیریت :
4 1
سلام و عرض ادب در حال حاضر خیربسته به سازنده داره اما معمولا خیر
محمد :
0 0
سلام
بهنام غفاری :
0 0
سلام من دقیقا دنبال همین میباشم و برای خوشبو کننده میخواهم از کجا میتونم تهیه کنم به صوررت عمده
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
7 / 10
از 71 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()