02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 آبان 1402 در ساعت 52 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )
بهترین پارچه برای مبل راحتی

بهترین پارچه مبلی برای مبلمان های راحتی

بدون شک انتخاب مبل راحتی موضوعی چالش برانگیز است. چرا که انتخاب یک مبلمان مناسب در صورتی که طرح پارچه مناسب و جنس ایده آلی نداشته باشد در نهایت به سود شما نخواهد بود. از این گذشته انتخاب پارچه مناسب می تواند هزینه های جاری شما را کاهش داده و حتی در برخی از موارد جلوه بصری خانه شما را هم بهبود ببخشد.

از زمانی که استفاده از مبلمان های راحتی در میان خانواده ها گسترش پیدا کرد، شرکت ها و تولید کنندگان زیادی به حوزه تولید پارچه مبل راحتی روی آورده اند. این موضوع امروزه آنقدر مهم و با اهمیت است که بسیاری از عرضه کنندگان مبلمان های راحتی آپشنی برای تغییر پارچه مبلمان خود در نظر می گیرند. البته ناگفته نماند که اکثر این تولید کنندگان از پارچه های استانداردی به صورت پیش فرض استفاده می کنند. ولی در کنار این موارد پارچه هایی با کیفیت بسیار بالاتری برای انتخاب مشتری در نظر می گیرند.

انتخاب پارچه مبلی مناسب :

ما در این مقاله سعی داریم چند المان مهم در انتخاب یک پارچه رو مبلی مناسب را برای شما تشریح کنیم. باید در نظر داشته باشید که انتخاب یک پارچه رو مبلی مناسب و با کیفیت نه تنها عمر محصول خریداری شده از سمت شما را افزایش می دهد بلکه به زیبایی و ایده آل بودن فضای خانه یا محل کار شما هم کمک زیادی می کند.

انواع پارچه مبلی :

در اولین قدم باید بدانیم که پارچه های رومبلی به سه دسته کلی تقسیم می شوند. این دسته ها هر کدام برای شرایط و مکانی مناسب ایده آل هستند. دقت داشته باشید که قیمت پارچه مبل راحتی برای هر کدام از مدل پارچه ها متفاوت می باشد و هیچ کدام از این موارد به صورت کامل نامناسب نیستند بلکه شکل استفاده و مکانی که می خواهیم از آن ها استفاده کنیم این درست یا اشتباه بودن را تعریف می کنند. برای درک بهتر این موضوع ابتدا می خواهیم هر کدام از این جنس ها را به صورت مجزا بررسی کرده و شرایط مناسب استفاده از آن را برای شما بیان کنیم.

 

این سه دسته کلی عبارت اند از:

  • مصنوعی:  المان های تشکیل دهنده این دسته از پارچه ها معمولاً شیمیایی بوده و کمترین مواد تشکیل دهنده طبیعی را در خود جای داده اند. از جمله این مواد می توان به عناصری چون: نایلون، پلی استر، ویسکوز و نخ های ترکیبی اشاره کرد.
  • طبیعی : عناصر تشکیل دهنده این نوع پارچه ها از المان های طبیعی مانند: نخ، ابریشم و پارچه هایی از این قبیل است. 
  • ترکیبی : در جنس های ترکیبی معمولاً درصدی از جنس های مصنوعی با المان های طبیعی ترکیب شده و پارچه مد نظر را ایجاد می کنند.

 نکته: (در بیشتر موارد فروشندگان مبلمان های راحتی معتبر مانند: فروشگاه دیجی چوب این امکان را به مشتریان خود می دهند تا آن ها بتوانند به جز پارچه های پیش فرض محصول انتخاب شده، پارچه های  دیگری را هم انتخاب کنند. )

 

یک الگوی استاندارد برای انتخابی مناسب :

شاید برای شما این پرسش ایجاد شده باشد که از کجا می توان فهمید که هر کدام از پارچه های عرضه شده در بازار از کدام دسته از پارچه های گفته شده هستند. برای پی بردن به این موضوع در این بخش می خواهیم به بررسی معروف ترین نام های پارچه های مختلف عرضه شده در بازار بپردازیم و متریال های اصلی تولید آن را برای شما بیان کنیم. شناخت پارچه ها و برند های آن می تواند یک میانبر بهتر برای انتخاب پارچه ای مناسب و استاندارد باشد.

البته در این بخش باید دو مورد مهم را برای انتخاب پارچه مبلی مناسب بازگو کنیم.

 مورد اول:

آن است که شما باید فارغ از انتخاب جنس پارچه به رنگ و طرح آن هم اهمیت دهید. سعی کنید بعد از در نظر گرفتن پارچه مناسب حتما رنگ و طرح آن را هم با دیگر وسایل خود هماهنگ کنید.

مورد دوم:  

در مورد استفاده نکردن از پارچه های کشی است. این شکل از پارچه ها به دلیل داشتن تراکم کم، خیلی زود کیفیت خود را از دست داده و به راحتی پوسیده و از بین می روند.

معرفی جنس های مختلف و معروف پارچه های رومبلی: 

  • ·         پارچه های کتان:

پارچه های رومبلی کتان معمولاً پارچه هایی با استحکام بالا هستند و بافت زیبایی دارند. اما این شکل از پارچه های رومبلی نقطه ضعفی بزرگ دارند. جذ‌ب پرز و موی این شکل از جنس پارچه بسیار زیاد است و برای افرادی که حیوان خانگی دارند به هیچ عنوان مناسب نیست.

این شکل از پارچه ها برای مبلمان های شرکت ها یا سازمان های خصوصی و دولتی مناسب است، چرا در این مکان ها کمترین احتمال ایجاد لکه های چربی و غذایی وجود دارند. لکه های چربی از روی این شکل از پارچه ها به سختی پاک می شوند به همین دلیل استفاده از این شکل از جنس رومبلی مناسب فضاهای خانگی نیست.

پارچه های رومبلی کتان در دسته محصولات طبیعی قرار دارند.

  • ·         پارچه های چرم:

پارچه مبلی چرم معمولاً به دو دسته کلی یعنی (مصنوعی و طبیعی) تقسیم می شوند. به طور حتم جنس طبیعی این شکل از پارچه های رو مبلی بسیار با کیفیت تر از جنس مصنوعی آن است، اما در نهایت این پارچه هم درست مانند دیگر پارچه ها نقاط ضعف و قوتی دارد.

یکی از المان هایی که باعث شده چرم در میان خانواده ها و سازمان ها محبوب باشد، شکل ظاهری شکیل و سنگین آن است. اگر از این ویژگی بصری بگذریم باید بگوییم این شکل از رویه مبلی نقاط ضعفی نیز دارد. این پارچه ها به طور معمول راه نفوذی برای هوا ندارند و به همین دلیل در فصل هایی مانند: بهار و تابستان در همجواری با بدن افراد ایجاد عرق می کنند. البته همین نقطه ضعف در فصل سرما به امتیازی تبدیل می شود. 

همچنین پارچه های رومبلی به جنس چرم در برابر ابزارها و وسایل تیز بسیار آسیب پذیر هستند و به راحتی خراشیده یا پاره می شوند.

از نقاط قوت این شکل از تولیدات پارچه می توان به آسان تمیز شدن و شستشوی راحت آن ها اشاره کرد. ولی در نهایت این شکل از پارچه ها باید در فضاهایی مورد استفاده قرار بگیرند که صاحبان آن تمایل به رسمی نشان دادن فضا دارند. در خانه هایی که حیوان خانگی وجود دارند، استفاده از این متریال ریسک بالایی دارد، چرا که در صورت تماس آن با پنجه های حیوانات خانگی، این جنس از پارچه به راحتی از بین می رود.

 

معرفی چند نمونه پارچه مبلی پرکاربرد و محبوب برای مبلمان راحتی

پارچه مبل راحتی هانزو

پارچه مبلی هانزو:

پارچه مبلی هانزو در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان مبل راحتی قرار گرفته است. در این میان افرادی هم در هنگام خرید مبل راحتی ترجیح می دهند پارچه آن از حالت پیش فرض به جنس پارچه هانزو تغییر دهند. این پارچه در دسته پارچه های متوسط به بالا قرار دارد. این پارچه شکلی چرم و پارچه ای داشته و از تراکم 420 گرم برخوردار است. پارچه مبلی هانزو معمولاً افراد لاکچری پسند را به خود جذب می کند.

پارچه مبل راحتی لارسن

پارچه مبلی لارسن:

می توان به جرات گفت یکی از زیبا ترین پارچه از لحاظ طراحی و بافت پارچه لارسن هست که دارای 8 مدل گلد و سیلور بین رنگ های خود هست که زیبایی مبل راحتی را در ترکیب استفاده از آن بینهایت زیبا و خاص می نماید. پارچه لارسن دارای گرماژ 440 می باشد که یکی از بالا ترین گرماژ ها برای پارچه مبلی ها بشمار می رود. نوع بافت پارچه لارسن قطعا می تواند یک ست جذاب و دوست داشتنی به شما ارائه نماید.

پارچه مبل راحتی آلبرتی یا آلبری

پارچه مبلی آلبرتی یا آلبری:

شاید برای داشتن حال خوب نیاز به دکوراسیون خوب داشت و دکوراسیون خوب با مواد اولیه خوب و با کیفیت قابل اجرا هست. مبل راحتی بخش جدایی نا پذیر یک سالن پذیرایی بشمار می رود پس پارچه درجه یک برای ساخت آن باید استفاده شود. پارچه مبلی آلبرتی همان پارچه ای هست که برای انتقال حس آرامش با لطافت و زیبایی خاص خود مورد انتخاب قرار میگیرد. پارچه آلبرتی یا آلبری دارای گرماژ 300 هست و بافتی تقریبا گونی بافت دارد و طیف رنگی بسیار خاص و محدودی رو شامل می شود.

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

الیاسی :
1 0
سلام روز تون بخیر ما چطوری می تونیم رنگ پارچه مبل راحتی جدید که دارید رو ببینیم!
مدیریت :
1 0
سلام و عرض ادب وقت شما هم بخیر لطفا از منو سایت به بخش پارچه بروید و جدید ترین پارچه مبلی راحتی رو مشاهده بفرمایید هر کدوم از مدل ها دارای رنگ بندی و کد بندی هست
مریم :
0 0
والا ما با این پول کممون بازم موندیم چه جنس پارچه ای بگیریم الان تو بازار چند نوع جنس معرفی میکنن مثل مازراتی و مسکو و جاسمین و پورشه با چند نمونه دیگه که یادم نیست میشه بگین به نظرتون چه جنسی برداریم خوبه؟ دوتا بچه دارم زود به زود کثیف میشه چه جنسی باشه که بتونم بشورم اتفاقی براش نیفته؟ واقعا سر گیجه گرفتم از این همه جنس یکی میگه مازراتی خوبه یکی میگه مسکو خوبه موندم والا ممنون میشم راهنمایی کنین تشکر 🙏
مدیریت :
1 0
سلام و عرض ادب پارچه مازراتی قدیم که از چین وارد میشد جز پارچه های خوب حساب میشد اما الان فقط تولید داخلی داره که کیفیت بسیار پایینی ارائه میشه. اگر بچه کوچیک دارید و نمی خواید پارچه ها زود به زود کثیف بشن و بخواید بشوریدشون بهتره که از پارچه های چینی مثل مسکو و سافت یا پارچه هایی مشابه با گرماژ بالا استفاده کنید و دوم اینکه از رنگ هایی انتخاب داشته باشید که کمتر چرک تاب باشن
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()