02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 6 بهمن 1402 در ساعت 17 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 36 )
فوم سرد یا اسفنج ؟

تفاوت فوم سرد و اسفنج 

فوم سرد برای مبلمان بهتر است یا اسفنج؟

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید مبل راحتی یا مبل سلطنتی این سوال از ذهنتان عبور کرده باشد که برای مبلمان تان از چه متریالی استفاده شده و آیا خوب هست یا خوب نیست؟

اصلا فوم سرد خوب است یا اسفنج؟ کدام برای مبل راحتی مناسب هست ، کدام برای مبل سلطنتی خوب هست؟

کلی سوال در ذهن شما هست که با هم سعی می کنیم در این متن به بخشی از آن ها با هم برسیم. خارج از مسایل فنی، با هم این دو مواد اولیه را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت فوم سرد و فوم گرم: 

اگر بخواهیم به تفاوت فوم سرد و فوم گرم بپردازیم بهتر است ابتدا از روش های تولید متفاوت این دو شروع کنیم. بر خلاف فوم سرد که دارای روال ساختی مناسب و کم خطر است، روند ساخت فوم گرم ممکن است کمی برای تولید کنندگان آن (در نوک پیکان) کارمندان بخش تولید خطر ساز باشد. ایجاد گازهای سمی و شرایط نا مناسب هوای ایجاد شده در فرایند ساخت این فوم، باعث شده تا تولید کنندگان فوم های گرم روز به روز کاهش پیدا کنند و تمرکز خود را بر روی تولید فوم های سرد قرار دهند.

در مرحلۀ بعد باید گفت که فوم سرد به وسیلۀ حرارت غیر مستقیم و فوم گرم با حرارت دادن مستقیم موارد اولیه تولید می‌شود. این دسته از فوم ها (فوم های گرم) در دسته فوم های سفت و غیر منعطف دسته بندی می‌شوند. به طور حتم داشتن یک تشک منعطف و یا یک کاناپه با یک نشیمن نرم می‌توان بسیار بهتر از یک تشک سفت و غیر منعطف باشد.

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

امروزه مبلمان یا میزهای ناهار خوری از جمله المان های جدایی ناپذیر هر خانه ای به شمار می‌روند. استفاده مداوم از این وسایل و حتی سرویس های خواب موجب شده تا کارخانه ها و کارگاه های تولیدی این وسایل، روز به روز به کیفیت کار خود افزوده و از متریال هایی جدید و قابل قبول تری برای ساخت آن ها استفاده کنند.

فوم سرد هم یکی از عناصر اصلی ساخت مبلمان های مختلف یا سرویس های خواب به شمار می‌رود. البته لازم به ذکر است که فوم های سرد نسبت به اسفنج ها و دیگر تجهیزات قدیمی ساخت این وسایل، از قدمت کمتری برخوردار هستند اما با وجود نو ظهور بودنشان توانسته اند نقشی اساسی در ساخت انواع مبلمان ها و سرویس خواب با کیفیت داشته باشند.


 

 بیشتر بخوانید: قیمت مبل کلاسیک به چه عواملی بستگی دارد؟


کاربرد های فوم سرد یا پلی یورتان منعطف:

 استفاده از فوم سرد در صنعت مبلمان سازی و ساخت سرویس های خواب بسیار گسترده بوده و می‌توان گفت امروزه بسیاری از محصولات با کیفیت بازار مبلمان و سرویس های خواب از این سری فوم ها بهره می‎برند. قابلیت های فوم سرد برای جایگزین کردن آن با دیگر المان های مشابه توانسته به قدری گسترش پیدا کند که در سال های اخیر بهترین مبلمان های سلطنتی، ناهار خوری و حتی بیشتر سرویس های خواب لوکس از این متریال استفاده می‌کنند.


ویدیو برش اسفنج 35 کیلویی با دستگاه


 

اولین چیزی که لازم هست بدانیم این موضوع می باشد که فوم سرد و اسفنج هر دو از مواد اولیه بسیار خوب برای مبلمان هستند و بسته به نوع مبلمان، باید مورد انتخاب قرار بگیرند. در کل فراموش نکنیم که راحتی و دوام مبل از همه چیز برای خریدار مهم تر هست و این وجدان کاری و انصاف تولید کننده است که کیفیت و مواد اولیه مطلوب را به مشتری ارائه کند.

کم کم وارد بحث اصلی می شویم و توضیحات را کامل خواهیم کرد.

فوم سرد چیست:

اسم فوم سرد ممکن فکر شما را  گمراه کند و با این خیال تصور کنید که مبل شما از لحاظ نشیمن تضمین شده و دیگر خطری نشیمن مبل شما را تهدید نخواهد کرد. درست هست که فوم سرد محصولی با دوام و با کیفیت هست اما نباید تصور اسم این محصول شما را از بررسی نشیمن مبل باز دارد. بیشترین محل استفاده از فوم سرد در بخش نشیمن مبلمان استیل و سلطنتی هست که دارای قیمت و تولید کننده های مختلفی دارد و مثل تمام مواد اولیه بازار دارای درجه کیفیتی پایین و بالا هست. نشیمن مبل در زمان استفاده از فوم سرد کمی خشک و سفت می شود که در مقابل مبلمان راحتی، آن راحتی خاص مبل راحتی را ندارد. فوم سرد استفاده شده در مبل اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد سالیان سال برای شما بدون هیچ درد سری خواهد ماند. استفاده بعدی در تشک تخت خواب هست که توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله زمان خرید تشک تخت به چه مواردی دقت کنیم را مطالعه نمایید.

انواع فوم سرد:

انواع فوم ها در صنایع مختلف کاربرد دارند اما فوم سرد یا همان پلی یورتان (Flexible Polyurethane Foam) در صنعت مبلمان سازی یا ساخت سرویس خواب کاربرد داشته و دیگر انواع آن را در صنایع ساختمان سازی و عایق کاری مورد استفاده قرار می‌دهند. در این میان باید به نوع سومی از فوم ها هم اشاره کرد که به نام فوم های گرم شناخته می‌شوند.

نگاهی تخصصی به ساختار فوم سرد:

همان طور که گفته شد فوم سرد در صنایع مبلمان سازی و ساخت سرویس های خواب به کار می‌رود، اما چه چیزی باعث شده فوم سرد تا این حد به عنصری فراگیر در این صنایع تبدیل شود؟ پاسخ به این پرسش را با بررسی و آنالیز دقیق تر این متریال می‌دهیم.

این دسته از فوم ها در شکل ساختاری خود در دستۀ فوم های سلول باز قرار دارند. این دسته از فوم ها با حرارت غیر مستقیم آماده شده و از کیفیت و استانداردهای بالایی برای استفاده برخوردار هستند. باز بودن سلول های این فوم موجب می‌شوند تا جریان هوا در آن به حرکت در آمده و از انعطاف پذیری بیشتری در هنگام استفاده برخوردار باشند. این جا به جایی هوا در ماتریس سلول های باز فوم صورت می‌گیرد و موجب راحتی شخص و البته حالت ارتجاعی فوم مبل یا تشک سرویس خواب می‌شود. در هنگام استفاده از مبلمان های دارای فوم سرد، شخص (به صورت خوابیده و یا نشسته ) می‌تواند زمان زیادی را در محل مورد نظر استراحت کرده و از راحتی آن لذت ببرد.

از جمله عناصر اصلی شیمیایی استفاده شده در این فوم ها می‌توان به

  •  پلی ال
  •  ایزوسیانات

اشاره کرد. در این بخش لازم به ذکر است که ایزوسیانات استفاده شده در این دسته از فوم ها در دستۀ ( MDI) بوده و دقیقا برای استفاده در (صنایع) گفته شده مورد مصرف قرار می‌گیرد.

روش اصلی تولید فوم سرد:

بر خلاف دیگر فوم های تولید شده، فوم سرد از روش تزریق برای ساخته شدن بهره گرفته و تولید آن کمترین میزان خطر را برای پرسنل ساخت آن به همراه دارد. به همین دلیل است که فوم سرد امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و حتی از گسترش استفاده از فوم گرم هم جلوگیری کرده است.

همچنین می‌توان به امتیازات دیگر این فوم مراحل تولید سریع و استاندارد را هم اضافه کرد. در برخی از کارخانه ها این فوم را به صورت دستی و برخی دیگر به صورت مکانیزه تزریق کرده و تولید می‌کنند. در مراحل تولید این متریال از واکس های جدا کننده هم در بخش قالب گیری استفاده می‌شود.

  • شاید برای شما این پرسش ایجاد شود که آیا می‌توان انعطاف پذیری یا سفت بودن این فوم را دستخوش تغییرات کرد یا خیر؟

پاسخ به این پرسش مثبت است اما به دلیل استاندارد بودن شکل امروزی ساخت این فوم ها، دیگر کارخانه ای دست به تغییرات شیمیایی این ساختار و نسبت آن‌ها نمی‌زنند و تمامی آن‌ها از اصولی مشخص برای ترکیب دو مادۀ اصلی (ایزوسیانات و پلی ال) استفاده می‌کنند.

رضایت مشتریان و کیفیت بالا و عدم کاهش سطح کیفی کار در طولانی مدت منجر شده تا فرمول شیمیایی و نسبت های تزریق این فوم به شکلی ثابت و بدون تغییر ادامه داشته باشد.

 بیشتر بخوانید: مبل دست دوم بخریم یا نه ؟؟

تشخیص فوم سرد از فوم گرم: 

اگر شما هم می‌خواهید سرویس خواب یا مبلمانی مناسب را خریداری کنید بهتر است از جنس متریال های به کار رفته در آن آگاه باشید. اگر می‌خواهید بدانید سرویس مورد پسند شما از چه نوع فومی ساخته شده کافیست با انگشت های خود به قسمتی از فوم فشار زیادی وارد کنید.

در چنین حالتی با توجه به توضیحاتی که در بخش های قبلی دادیم، اگر جای انگشتان شما باقی بماند به معنی استفاده از فوم گرم بوده و اگر به حالت قبلی خود برگردد و اثر انگشت شما محو شود به معنی فوم سرد است. این راه بهترین روش تشخیص فوم سرد از فوم گرم است. می‌توان گفت: کاربرد های فوم سرد روز به روز در صنایع مختلف در حال رشد بوده و مخصوصا در ساخت انواع ست های گفته شده به متریالی اصلی تبدیل شده است.

سفت بودن، عدم انعطاف پذیری، روند تولید خطرناک فوم های گرم، گود شدن محل مورد فشار واقع شده و در نهایت کیفیت و عمر کمتر این فوم ها موجب شده تا در سال‌های اخیر تولید فوم گرم با کاهش بسیار زیادی همراه باشد و جای خود را به فناوری فوم های سرد بدهند. امروزه کاربردهای فوم سرد در صنایع مبلمان سازی و ساخت سرویس های خواب از هر زمان دیگری در گذشته بیشتر است.

 

اسفنج:

شاید اسم این مواد اولیه در ابتدا فکر ها را به سمت محصول بی کیفیت و غیر قابل اعتماد سوق دهد، اما این طور نیست. اسفنج هایی که دارای تراکم و وزن بالایی هستند، با توجه به نرمی و حالت ارتجاعی بسیار خوبی که دارند از بهترین مواد اولیه مورد مصرف در نشیمن مبلمان راحتی می باشند. دارا بودن تراکم  و وزن بالا از خصیصه هایی می باشد که نرمی و حالت ارتجاعی سریع را به اسفنج می بخشد. هر چه تراکم و وزن اسفنج بالا تر، کیفیت و عمر نشیمن نیز بالا ترخواهد بود. نشیمن مبلمان راحتی به پیشنهاد اغلب تولید کننده های مبل راحتی اسفنج 35 کیلویی پر تراکم است. در این میان شرکت هایی ابتکار عمل بخرج داده و انواع با کیفیت تر اسفنج ها را روانه بازار کرده اند و با نام هایی همانند یورو لوکس و اچ آر  HR آنها را عرضه می کنند.

تنیجه گیری:

خوب با این تفاسیر کدام یک از این مواد اولیه (فوم سرد یا اسفنج) برای نشیمن مبل ما خوب هست و باید از کدام یک استفاده کنیم؟ استفاده از هر دوی این مواد اولیه در مبلمان شما می تواند عمر و دوام خوبی را رقم بزند اما هر یک از این دو مواد اولیه دارای ویژگی منحصر به فرد خود هستند و نمی توان انکار کرد که بر هم برتری دارند اما آنچه می توان گفت و به آن اشاره داشت این است که 99 درصد مبلمان سلطنتی و استیل در نشیمن از فوم سرد و 80 درصد از مبلمان راحتی در نشیمن خود از اسفنج پرتراکم 30 یا 35 کیلیویی بهره برده اند.

باز هم این نکته را فراموش نکنیم که این نام ها یک سوی مبلمان و سوی دیگر وجدان و صداقت تولید کننده قرار دارد که عمر مبل شما را رقم می زند.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

فاطمی :
37 4
عالی خلاصه مفید
احمدی :
24 3
کاملا مفید بود
شریفی :
16 4
خیلی ممنون عالی بود
مدیریت :
16 2
سلام و عرض ادب سپاسگزاریم
بهراد :
14 3
بسیار عالی و مفید مبلمان من راحتی ومن اچ ار ۳۵ کیلویی گرفتم خییلی خوبه
... :
10 0
عالی بود
z. p :
11 2
راهنمایی شما جایی برای توضیح و نظر دیگر نداشت سربلند و پر روزی با برکت باشید
مدیریت :
15 1
سلام و عرض ادب سپاسگزارم از پیام انرژی بخش شما
یوسف زاده :
9 0
نظر شما چیست ؟
جاسم :
9 0
عالی
خطیبی :
7 0
عالی بود .مطالب مفید بودند و استفاده کردم.
مدیریت :
6 1
سام و عرض ادب جناب خطیبی - سپاسگزاریم از پیام دلگرم کننده شما نسبت به مقاله فوم سرد بهتر است یا اسفج
سیروس ناصری :
5 1
آیا بهتر نیست برند یاشرکتهای باوجدان تولید فوم واسفنج خوب رانجام ببریدومردم راازاین سرگشتگی نجات دهید (یه چندتااز هرکدام(مسئولیت پذیری)).با سپاس.
مدیریت :
7 1
سلام و عرض ادب جناب ناصری به نکته قابل توجه اشاره نمودید که در پوشش نام محصول کیفیت آن ملاحضه نمی شود. اما با توجه به تبلیغاتی شدن موضوع امکان نام بردن شرکت هایی که اسفنج یا فوم مرغوب و با کیفیت تولید می کنند را نداریم. تنها کار که با این شرایط نا بسامان می توانیم انجام دهیم بررسی کیفیت و زیر ساخت محصولات موجود در سایت هست تا به بهترین شکل باشد و مشتری از خرید خود راضی باشد و از محصول با کیفیت چه مبلمان راحتی یا سلطنتی استفاده نماید.
مهدی :
2 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت :
2 0
سپاس از نظر شما
حسام :
1 0
سلام،سوالی برام پیش آمد اینکه در حال حاضر فومHrکه در بازار موجود هست همان اسفنج با کیفیت هست؟سپاس
مدیریت :
3 0
سلام و عرض ادب اسفنج HR یکی از اسفنج های خوب هست اما در هر کدوم از مدل اسفنج ها میزان تراکم اسفنج و شرکت سازنده ملاک تشخیص کیفیت هست. شرکت خوب 30 کیلویی قابل قیاس با 35 کیلویی شرکت دیگری داره
اصغری :
3 0
سلام ممکن بهترین برند فوم سرد رو هم معرفی کنید !
مدیریت :
1 1
سلام و عرض ادب متاسفانه امکان معرفی برند نداریم
میلاد :
3 0
سلام ممنون از مقاله خوبی که دارید ممکن بفرمایید که اسفنج ۳۵ کیلویی بهتر است یا فوم سرد البته برای مبل راحتی می خوام بدونم
مدیریت :
3 2
سلام و عرض ادب اینکه برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج بستگی به خود مبل دارد. در برخی موارد باید از فوم سرد استفاده بشود و در برخی موارد از اسفنج
ازادی :
5 0
با سلام و تشکر از مدیریت و اجازه ایشون اگه مبل میخواهید نرم و فنری قابل ارتعاش باشه اسفنج استفاده کنید اما اگه انکارد محکمی سفتی دوام میخواهید فوم را بگیرید برای حمل و نقل اسفنج و ابر بهتره با تشکر
ف :
3 3
درود بر شما توضیحات مختصر مفید و جامع کامل بود بی نهایت سپاسگزارم
مدیریت :
4 0
سلام و عرض ادب متشکرم از پیام شما
خوشبخت :
1 0
توضیحات بسیارکاربردی ومفیدبود. سپاسگزارم
ریحانه دسترنج :
1 0
وقت بخیر میخواسم بدونم واسه تخت دونفره سایز 160فوم محکم و سفت هم دارید؟
مدیریت :
0 0
سلام و عرض ادب برای تخت خواب دو نفره بهتر هست که تشک تهیه کنید
محیا توکلی :
1 0
سلام ممنون از راهنماییتون فقط میخواستم دقیقا بدونم برای مبل راحتی اسفنج بهتره یا فوم؟
مدیریت :
1 0
سلام و عرض ادب برای مبلمان راحتی بهترین گزینه اسفنج 30 و 35 ویژه و پرتراکم هست.
جهانگیری :
3 0
سلام ،ممنون بابت مطالبتون یه دست مبل ۸نفره خریدم ،نشیمن گاه یکیشون خیلی سفت و محکم هست اما بقیه نرم تر ،بنظرتون از یه نوع اسفنج یا فوم استفاده کردن؟؟؟
مدیریت :
0 0
سلام و عرض ادب بدین شکل نمیشه متوجه از خود تولید کننده محصولتون باید سوال کنید. معمولا پیش نمیاد که از دو مدل اسفنج برای یک مبل راحتی استفاده بشود.
:
1 0
سلام، با تشکر از مقاله خوبتون. برای مبل راحتی اسفنج 30 کیلویی بهتر یا 35 کیلویی؟ از نظر دوام کدام بهتر؟
مدیریت :
1 0

سلام و عرض ادب هر دو برای مبلمان راحتی خوب و مناسب هستند موضوعی که باید توجه بشود شرکت سازنده هر دو اسفنج هست. کیفیت اسفنج مبل علاوه بر دانسیته به شرکت سازنده آن هم بستگی دارد.

مریم :
7 0
سلام من مبل راحتی گرفتم و نشیمنش خوبه ولی از وقتی شنیدم توش اسفنجه و فوم نیست خیلی نگران شدم میترسم بعد یه مدت کوتاه خراب بشه وازشکل بیفته میشه راهنماییم کنید
رضا :
0 0
سلام وقتتون بخیر فوم سرد رولی مثال 2 متر در 1 متر ب قطر 2 یا 3 یا 4 سانت تولید میشه تو بازار
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب فوم و اسفنج بصورت قالب های بزرگ مستطیل ساخته میشه که باید سفارش داده بشه تا به حالتی که مد نظر دارید کارخانه براتون به تعداد بسازند.

محمود :
0 0
مننون از مطالب مفیدی که گذاشتید مطالب کاربردی و مفید بود - فرمودید تبلیغات نشه برای پیشنهاد سازنده های اسفنج و فوم مطرح لطفا نام شرکتهای مطرح و برند و اعلام کنید درصورت امکان
:
3 0
سلام .اگر راحتی می‌خواین اسفنج استفاده کنین اگر می‌خواین رو سنگ بشینین فوم بزنین ...
:
0 0
سلام روز بخیر ببخشید مگه نمیگن مبل راختی من مبل ال گرفتم نشیمنش خیلی سفته به نظرتون چی استفاده کردن آیا درسته که راختی انقدر سفت میشه؟
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب 
ممکن هست قطر اسفنجی که براتون کار کردند کم باشد و مواد دیگری هم باهاش ترکیب شده باشد.
معمولا اسفنج های 30 و 35 کیلویی پرتراکم بسیار نرم و راحت هستند.

علیرضا :
0 0
سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اسفنج ۴۰ کیلویی که سازنده مبل بنده گفتن میخوان استفاده کنن از ۳۵ کیلویی ویژه که گفتین بهتر هست یا نه
مدیریت :
1 0

سلام و عرض ادب برای مبل راحتی حد نرمال باید استفاده بشود
اسفنج نشیمن نباد خیلی صفت باشه و نه خیلی نرم که به سختی بشه از روی مبل بلند شد.

محمد جواد :
0 0
بسیار عالی توضیحات کامل مختصر و مفید پاینده باشید
ندا جعفری :
0 0
ممنون از بیان نکات خوبتون
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب خانم جعفری 
متشکرم از ثبت نظر تون

:
0 0
سلام وممنون از مطالب مفیدتون سوالی داشتم آیا برای تعمیر مبل استیل برای قسمت نشیمن ازفوم سرد ۶وابر HR۴ استفاده بشه خوبه ؟ ممنون که جواب بدین
مدیریت :
1 0

سلام و عرض ادب بسته به مدل و سبک مبل سلطنتی یا کلاسیک می تونید از فوم سرد شرکتی و با ارتفاع بالا استفاده کنید. اسفنج HR رو برای نشیمن مبلمان راحتی بیشتر پیشنهاد میدیم.

جعفری :
0 0
با سلام . من مبل سلطنتی دارم با اسفنج 10 سانتی. میخواستم قطر نشیمن رو بیشتر کنم. به نظرتون بهتره دوباره از اسفنج استفاده کنم؟
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بهتره از فوم سرد و حداقل 13 سانتی استفاده کنید.

منصور :
0 0
سلام میخواستم ببینم به نظرتون مبل راحتی 8 نفره تختخوابشو و چستر با بهترین متریال و کیفیت حداکثر چقدر در بازار باید خرید بشه؟ چقدر هزینه کنیم خوبه؟
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب روز تون بخیر مبل چستر و مبل راحتی رو نمیشه بدین شکل قیمت گذاری کرد. می تونیم این جوری به این موضوع نگاه کنیم که سازنده و متریال و نوع طراحی هست که قیمت یک محصول رو تعیین می کند. ممکن اگر یک مدل مبل با دقیقا همون متریال توسط یک سازنده به یک قیمت باشه و یک سازنده دیگر یک قیمت. در قیمت مبلمان کیفیت، ظرافت و ضمانت شرط اصلی قیمت گذاری هستند.

جلالی :
0 0
سلام بزرگوار برای مبل راحتی مدل ایتالیایی میخواهم راحت باشدسفت نباشه نرم وراحت باشه اسفنج یورتان ۳۵کیلیویی مناسب هست ؟آقای تعمیرمبل گفته ۳۵ رمه رامیزنه چی هست؟نگرانم هزینه میکنیم مبل دلخواه نشه
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب - پیشنهاد می کنیم حین تولید محصولتون برید و کار رو مشاهده کنید تا از جزئیات و نشیمن خیالتون راحت باشه

:
1 0
سلام و خسته نباشید یه هفته هستش مبل خریدم راحتی اسفنج ۳۵ کیلویی راحت هستن ولی وقتی رومبل میشینیم صدا میدن به فروشنده خبر دادیم میگن که صوای اسفنج هستش وبه مرور صداش میره البته دو سال گارانتی تعویض هم دادن ایا درست میگن ممنون از لطف شما
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب - صدای مبل در زمان نشستن و برخواستن به موارد زیادی بستگی داره - باید به نوع صدا و ناحیه ای که ازش صدا میاد رو دقت کنید. با توجه به نظر تولید کننده ای که ازشون خرید کردید بهتره چند مدتی استفاده کنید تا ببینید به مرور رفع میشه یا خیر

امین :
0 0
سلام وعرض ادب حقیقت بعداز۱۲سال میخوام مبل بخرم امانمیدونم واقعآ مبلمان باتوکاری فوم سردبهتره یااسفنج?راهنماییم کنین ممنون میسم
علیرضایی :
0 0
مبل چسترخریدم هرکدام باهم نشیمنگاه ش فرق داره یکی یکم سفت تروبقیه نرم ونرم تر۳سال گارانتی دادند یکباررفتم گفتم چقدریکیش نرمه امدبردگفت تسمش شل شده دوباره بعدمدتی برگشت سرجای خوددوباره میگه همانجورشده اخه میشه همچین حرفی که چندوقت یکبارتسمه راببریم سفت کننده میگه من بهترین فوم واسفنج راانداختم ولی درکل نرم هستند ایابایدچکارکردویعنی اینهارو گرم هست
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
7 / 10
از 38 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()