02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 آبان 1402 در ساعت 47 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
مبل چستر از شروع تا به حال

سر گذشت مبل راحتی چستر فیلد

 شاید برایتان جالب باشد که چرا به این سبک از مبلمان خاص و پرطرفدار، چستر فیلد گفته می شود؟! فقط کافیست کمی به عقب برگردیم تا با سرگذشت جذاب این مبل محبوب در عمارت ها، تالارها، منازل لوکس و باشکوه قدیمی آشنا شویم، فراموش نکنید با یک مبل با اصالت و متفاوت رو به رو هستید...

مبل چستر اصیل که امروزه به یکی از محبوب ترین مبلمان در سراسر دنیا تبدیل شده است با دکمه های عمیق، روکش چرم طبیعی و دسته های بلند، اولین بار به دستور لرد فیلیپ، چهارمین ارل چستر فیلد که یکی از اشراف و ثروتمندان انگلیس بود ساخته شد است، او به دنبال مبلی بود که متناسب با حالت نشستن مردانه اش باشد و درنهایت این مبل توسط طراحان محلی آن زمان شکل اولیه خود را پیدا کرد.

نسخه اولیه مبل چستر فیلد بعد از مرگ لرد فیلیپ به خانه پدر خوانده اش، سلیمان که یک دیپلمات بود، برده شد در آنجا بسیار مورد توجه مهمانان و بازدیدکنندگان قرار گرفت، این امر باعث شد که هرکدام از افراد به دنبال تولید نسخه اختصاصی مبل چستر خود بروند و پای مبل چستر را به منازل اشراف زادگان و ثروتمندان در سرتاسر دنیا به خصوص کانادا و هند و استرالیا باز کنند.

مبل چستر فیلد در ابتدا تابع ساختار کلاسیک بود اما رفته رفته برای اشخاصی که راحتی بیشتری را در مبل خواستار بودند، حالت مبل راحتی چستر به خود گرفت، بطوری که بسیاری از روانکاوها در مطب هایشان برای آنکه مراجعه کنندگان احساس آزادی داشته باشند و با آسودگی خاطر صحبت کنند از مبل راحتی چستر استفاده می کردند.

مبل چستر چیست؟

امروزه با انواع مختلفی از مبل های راحتی و کلاسیک روبه رو هستیم که یکی از آنها مبل چستر می باشد و با توجه به ساختار و رنگ روکششان دسته بندی می شوند. به طور کلی مبل چستر، کاناپه ای با طراحی فوق العاده است که دکمه های برجسته ای برروی آن لمسه کاری شده است، قسمت نشیمن این مبل ها با موی دم اسب، پشم بز و پرز نارگیل پر می شود و روکش چرم یا مخملی زیبایی مبل چستر را تکمیل می کند به همین سبب انرژی و زحمت بسیاری برای ساخت این محصول باکیفیت صرف می شود.

مبلمان چستر الزاما به یک شکل نیستند و باتوجه به سلیقه مصرف کنندگان ساخته می شوند، به طور مثال برای مبل چستر کلاسیک معمولا  روکش چرم یا مخمل های تیره رنگ مورد استفاده  قرار می گیرند و در آنها زیبایی به راحتی ترجیح داده می شود اما در مبلمان راحتی چستر روکش ها مخمل و کتان به رنگ های روشن و شاد است.


از دیگر ویژگی های منحصر به فرد مبل چستر، پایه ها و دسته های خاص آنهاست. اندازه و ابعاد دسته ها با توجه به اندازه خانه متفاوت خواهد بود، هر چه فضا بزرگتر باشد دسته های بزرگتر و زیباتری خواهید داشت .نکته قابل ذکر دیگر این است که هر چه تراکم نشیمن بیشتر باشد مبل باکیفیت تر و ماندگار تر  می شود.

مبل چستر فیلد، کلاسیک یا مدرن؟!

مبلمان چستر فیلد از همان ابتدا با ساختاری به سبک کلاسیک، در عمارت ها و تالارها و مکان های بسیار مجلل جایگاه خود را پیدا کرد، اما این نوع از مبلمان با گذشت زمان و ارجحیت راحتی به زیبایی، دستخوش تغییراتی شده است که ثمره ی این تحولات، مبلمان راحتی چستر به سبک مدرن می باشد. همان طور که می دانید درحال حاضر در بازار جهانی انواع و اقسام مبل راحتی جدید، مبل راحتی ایتالیایی و مبل راحتی ال، عرضه می شود اما در این میان مبل راحتی چستر از قرن 19 به بعد تا کنون دارای جایگاه ویژه ای است.

طراحان و صنعتگران در هر دوره تلاش کرده اند که در حین حفظ ویژگی های منحصر به فرد و اصالت مبلمان چستر فیلد، راحتی و زیبایی ظاهری دلنشینی به آن ببخشند به همین سبب مبل چستر توانسته کاربران هر دو سبک کلاسیک و مدرن را راضی نگهدارد و خود را با هر سلیقه ای تطبیق دهد، در واقع مبل چستر فیلد هیچوقت شکل اصلی خودش را از دست نداده و همواره ظاهر کلاسیک اش را حفظ کرده است ولی بخاطر تنوع بسیار زیاد در شکل و رنگ، برای هر دو سبک دکوراسیون مدرن و سنتی قابل استفاده است.

حال وقت آن رسیده است که مبل چستر فیلد مخصوص خودتان را انتخاب کنید!!! به یاد داشته باشید که شما گزینه های بسیار متنوعی برای انتخاب کردن در پیش رو دارید.

آیا خودتان را در یک خانه با چیدمانی به سبک عمارت های باشکوه انگلیسی که دارای مبل چستر کلاسیک با روکش های چرم طبیعی یا مخمل  هستند تصور می کنید؟ و یا رویای لم دادن برروی یک کاناپه فوق العاده راحت چستر  را در سر دارید؟ انواع مبلمان بخصوص مبل راحتی با مدل ها و قیمت های مناسب را میتوانید در حراج مبل یافت آباد پیدا کنید تا از خرید مبل خود لذت ببرید.

 

چرا خرید مبل راحتی چستر ؟!

اگر از تعویض هر ساله مبلمان بی کیفیتتان خسته شده اید ، اگر به دنبال مبلمانی هستید که ماندگاری بالایی داشته باشد و همیشه به روز باشد، اگر طرفدار زیبایی و شکوه در عین راحتی هستید، قطعا مبل چستر فیلد یک خرید مطمئن و اقتصادی برای شما خواهد بود. خانه گرم وصمیمی خود را از اصالت مبل چستر محروم نکنید، این مبلمان توانایی خوبی در راضی نگهداشتن طرفداران سبک سنتی و مدرن دارد.

 

چگونه مبل چستر اصلی را از قلابی تشخیص دهیم؟

از آنجایی که مبل چستر فیلد، همواره نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند و انتخاب اغلب مردم برای منازل و لابی هتل ها و... می باشد بدیهی است عده ای از سواستفاده گران به نیت سود بیشتر نسخه ی قلابی آن را وارد بازار کنند، اگر قصد خرید مبلمان چستر اصلی را دارید در مرحله اول حتما فروشگاه های معتبر را برای خرید انتخاب کنید و در مرحله ی بعدی باید بتوانید مبل اصلی را از تقلبی تشخیص بدهید، برای این کار کافیست مبل چستر واقعی را بشناسید...

در مبلمان چستر اصلی حتما از چرم طبیعی و یکدست استفاده می شد درحالی که در نسخه تقلبی از روکش های زمخت و بی کیفیت چند تکه و حتی چرم مصنوعی بکار گرفته می شود، چستر اصلی با چوب مرغوب و ریل های محکم ساخته و نشیمن ها با الیاف با کیفیت پر می شوند، بطوری که با پرش ناگهانی کودکتان برروی مبل، نمی شکند و حالت اولیه خود را ازدست نمی دهد اما اگر تقلبی باشد برای چسباندن چوب ها، بجای مفاصل دندانه دار از چسب  استفاده می شود و نشیمن ها اصلا راحت نیستند.

شما می توانید به جهت داشتن یک خرید ایمن، ابتدا قیمت مبل راحتی چستر را در یافت آباد دریافت کنید تا با قیمت های کاذب و سرسام آور در سطح بازار مواجه نشوید.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

عسل :
0 1
عالی و محشر عالی عالی
مدیریت :
0 1
سپاسگزاریم
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
9 / 10
از 2 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()