02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 7 اسفند 1400 در ساعت 6 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
نکات مهم در نگهداری از وسایل چوبی منزل

نکات لازم برای نگهداری از وسایل چوبی منزل

 

وسایل و مبلمان لوکس چوبی در هر دورانی جذابیت و اصالت خاص خود را داشته‌اند، برای همین است که این سبک از اشیا هر چه قدیمی‌تر باشند گران قیمت‌ و ارزشمند‌تر می‌شوند، به یاد داشته باشید مبلمان کلاسیک و سلطنتی هیچ وقت از مد نمی‌افتند پس کافیست یکبار برای خرید آنها هزینه کنید و درعوض یک عمر با لذت از این یادگاری‌های شیرین و باشکوه مراقبت کنید.

نکات مهم در خصوص نگهداری مبلمان و وسایل منزل

در ادامه شما را با تعدادی از نکات ضروری نگه‌داری وسایل چوبی منزل آشنا خواهیم کرد، با رعایت این موارد جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به مبلمان کلاسیک و قدیمی‌تان خواهید بخشید چون حتی باکیفیت‌ترین وسایل چوبی نیز برای عمر کردن بیشتر به مراقبت ویژه احتیاج دارند.

  • کوچکترین خط و خش روی زیبایی مبلمان چوبی اثر منفی خواهد گذاشت، بنابراین سعی کنید تا حد امکان وسایل چوبی و مبل کلاسیک را از اجسام نوک تیز دور نگهدارید.
  • اشیا و مبلمان چوبی مستعد لک شدن هستند، یعنی اگر لیوان آب سرد یا چای را بدون زیر لیوانی، مستقیما درتماس با آنها قرار دهید، ردی از خود بجای خواهد گذاشت.‌
  • اگر قصد تمیزکاری و غبارروبی عمیق مبلمان چوبی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از آب گرم و مقدار کمی صابون کمک بگیرید، البته توجه داشته باشید که به هیچ وجه بیش از حد چوب را خیس نکنید و زمان طولانی نمدار نگه ندارید و درنهایت رطوبت باقی مانده را به سرعت با پارچه نرم خشک کنید.

نکات مهم در خصوص نگهداری مبلمان و وسایل منزل

  • مبلمان چوبی قدیمی همانند سایر اشیا با گذر زمان بوی نامطبوع و کهنگی خواهند گرفت، به منظور جلوگیری از این اتفاق بهتر است تکه‌ای زغال در کشوهای آنها جای گذاری کنید، حتی می‌توانید مقداری جوش شیرین روی آنها بپاشید، با این اقدامات اصلا بوی ناخوشایندی به مشامتان نخواهد رسید.
  • در زمان تمیز کردن مبلمان و اشیا چوبی به هیچ وجه از شوینده‌های چند منظوره استفاده نکنید چون آسیب جدی به چوب وارد کرده و عمر آن را کاهش می‌دهند، شاید با خود بگویید پس چاره‌ی پاک کردن لکه چسبناک شیرینی از روی میز چوبی‌تان چیست؟؟؟ توصیه می‌شود که یک پارچه نرم را به شوینده ملایم مانند صابون و آب گرم آغشته کنید و روی محل مورد نظر بکشید، دقت داشته باشید که به طور کلی اشیای چوبی نباید زمان طولانی نمدار باقی بمانند پس در اسرع وقت آنها را با دستمال تمیز خشک کنید.

 

  • انواع مبلمان چوبی همواره در معرض خطر خراشیدگی هستند که این مسئله از جانب صاحبان آنها ناخوشایند است، برای پیشگیری از بروز چنین مواردی می‌توانید از ترفند روغن کاری استفاده کنید، کافیست هر سه ماه یکبار این کار را تکرار کنید تا هم از پوسیدگی جلوگیری کرده و هم باعث براق شدن و زیبایی مبلمان شوید.

نکات مهم در خصوص نگهداری مبلمان و وسایل منزل

  • فرآیند غبار روبی را حتما به طور منظم انجام دهید زیرا عدم توجه به این موضوع علاوه براین که عمر وسایل چوبی را کاهش می‌دهد بلکه سلامتی مصرف کنندگان نیز به خطر می‌اندازد و ممکن است آنها را دچار سرفه و آلرژی کند.
  • به نظر شما چرا باید از واکس‌های مخصوص و روغن برای مبلمان چوبی استفاده کرد؟ بله درست حدس زدید زمانی که از این قبیل مواد برروی قسمت‌های چوبی زده می‌شود یک لایه حفاظتی ایجاد شده که از خراشیده شدن و آلودگی جلوگیری می‌کند، البته ناگفته نماند این روغن‌ها انواع و کیفیت‌های متفاوتی دارند که میزان اثر گذاری‌شان وابسته به میزان مرغوبیت‌شان است.
  • بهتر است از یک شخص متخصص  برای روغن کاری و واکس زدن وسایل چوبی کمک بگیرید، چرا که حتی اشتباهات کوچک در گذر زمان آسیب جدی به آنها وارد می‌کند، به طور مثال اگر شما از موادی استفاده کنید که درصد روغن آن زیاد است، احتمالا رد انگشت مصرف کننده برای همیشه روی چوب باقی بماند.
  • انواع مبلمان چوبی لوکس و اصیل مانند مبل کلاسیک و سلطنتی هرچه قدیمی‌تر شوند محبوبتر شده و اصالت خود را حفظ می‌کنند و هر کدام با گذشت زمان تغییرات مخصوص به خود را خواهند داشت مثلا بعضی از آنها ممکن است رنگشان برگردد یعنی تیره‌تر یا روشن‌تر شوند، بنابراین حتما از افراد حرفه‌ای درمورد شرایط مراقبتی مختص مبل‌تان تحقیق کنید، از یک شیوه برای نگهداری تمام وسایل چوبی‌های منزلتان استفاده نکنید.

نکات مهم در خصوص نگهداری مبلمان و وسایل منزل

  • بدون اغراق باید گفت تمام وسایل‌های چوبی از قبیل مبلمان گران قیمت چوبی اگر به‌طور مداوم در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند هم دچار پوسیدگی می‌شوند و هم تغییر رنگ خواهند داد، بدنیست به منظور حفاظت از روکش‌های پارچه‌ای مناسب استفاده کنید.
  • شاید باورتان نشود اگر بدانید مبلمان چوبی در دمای بسیار سرد و یا گرم در مدت زمان طولانی به مرور دچار فرسودگی می‌شوند، این مسئله را جدی بگیرید.
  • اگر بعد از رعایت تمامی این نکات خراش کوچکی روی سطح چوبی مبل ایجاد شد، می‌توانید از موم خمیری و یا قلم‌ مخصوص که با رنگ مبل بیشترین همخوانی را دارد برای ترمیم کمک بگیرید‌.
  • برای رفع خشکی چوب دو روش روغن کاری و واکس زدن را پیشنهاد دادیم اما باید توجه داشته باشید که روند کاری آنها کمی با یکدیگر متفاوت است، برای واکس زدن بعد از غبار روبی باید سطح مورد نظر را لایه به لایه واکس بزنید و مواد اضافی را جمع‌آوری کنید، نباید واکس بیشتر از بیست دقیقه در تماس با چوب باشد یعنی بعد از چند دقیقه با یک دستمال نرم و مناسب سطح وسیله را کاملا تمیز کنید.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

هانیه محمدی اصل :
0 0
سلام خیلی مفید بود
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()