02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 12 اسفند 1401 در ساعت 1 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 8 )
پارچه مبلی نانو از دورغ تا واقعیت + فیلم

حتماً اسم پارچه مبلی نانو به گوشتان خورده است؛ چرا که این روزها بحث خرید مبلمانی که پارچه شان با تکنولوژی نانو ساخته شده باشد، بسیار داغ است. نانو نوعی تکنولوژی است که از مواد در مقیاس اتمی، مولکولی و فوق مولکولی استفاده می‌ کند و ویژگی های فوق العاده ای دارد. این تکنولوژی راه خود را به صنعت منسوجات هم باز کرده و پارچه های نانو را راهی بازار کرده است. این اتفاقی است که در کل دنیا در حال رخ دادن است و در واقع آینده بشری را دستخوش تحولات عجیبی خواهد کرد؛ اما سوالی که در حال حاضر مطرح است این است که آیا واقعا پارچه مبلی نانو در ایران موجود است؟ قیمت آن چقدر است و چه تفاوتی با سایر پارچه ها دارد؟

در این مطلب قصد داریم به این سؤالات پاسخ داده و پرده از روی برخی مسائل مهم در رابطه با پارچه مبلی نانو برداریم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پارچه مبلی نانو

عبارت نانو این روزها به وفور شنیده می‌شود. به خصوص در صنعت مبلمان و پارچه ای که برای مبل راحتی استفاده می شود. بسیاری از مشتریان طبق حرف و حدیث هایی که از این نوع پارچه شنیده اند، اصرار دارند که از پارچه نانو در ساخت مبل هایشان استفاده شود.

اغلب افراد معتقدند که پارچه نانو برای مبل یکی از بهترین و مناسب ترین متریال هاست؛ زیرا در برابر شرایط محیطی مختلف بسیار مقاوم است و ویژگی‌هایی فوق العاده و درجه یکی دارد. به‌ عنوان مثال، پارچه مبلی نانو ضد لک و ضد آب است. با این حساب دیگر نیازی نیست در مواقع لکه دار شدن مبل نگران تمیز کردن آن بود و تنها کافی است با یک دستمال آن را پاک کرد. این یکی از بهترین ویژگی هایی است که یک پارچه می‌تواند دارا باشد؛ اما باید به شما بگوییم که چیزی به اسم پارچه مبلی نانو وجود خارجی ندارد!



این تصور را از ذهن خود دور کنید که یک مبل راحتی می تواند پارچه نانو داشته باشد. شاید در آینده شاهد این اتفاق باشیم؛ اما در حال حاضر مبلی با پارچه نانو در بازار نمی توانید پیدا کنید. در حقیقت، پارچه های مختلفی در صنعت مبلمان استفاده می شود که مدل های چرم پارچه و مدل های مخملی از جمله آن‌ هاست. اغلب مبل ها با این دو نوع پارچه ساخته شده و در بازار به فروش می رسند، بنابراین، هیچ فروشگاه و برندی نمی تواند ادعای تولید مبلمان با تکنولوژی نانو را داشته باشد. شاید با خود بپرسید که چرا؟ در زیر دلیل این موضوع را توضیح می‌دهیم.

قیمت پارچه مبلی نانو

یکی از اصلی ترین دلایلی که نمی توان از تکنولوژی نانو در پارچه مبلی استفاده کرد، قیمت پارچه نانو است. اگر برند یا تولیدکننده‌ای بخواهد از این تکنولوژی در پارچه های خود استفاده کند، باید هزینه های هنگفتی را بابت آن پرداخت کند؛ زیرا بسیار گران قیمت است و در صورت استفاده از آن، قیمت مبل هم چند برابر می‌شود. از‌این‌رو، هیچ تولیدکننده ای ریسک استفاده از این نوع پارچه را به جان نمی خرد.

اگر در فروشگاه های حضوری و خرید اینترنتی پارچه مبلی نانو مشاهده کردید که مبل با پارچه نانو به فروش می رسد، به‌خاطر داشته باشید که این یک فریب بوده و مبل‌ ها با همان پارچه های معمولی و رایج ساخته شده‌اند. این فروشگاه ها با اضافه ‌کردن عبارت نانو به مبل ها قصد افزایش قیمت واقعی آن ها را دارند. در واقع، پارچه مبلی را که می توان با قیمت پایین آن را خرید، با ادعای نانو بودنش چند برابر قیمت به مشتریان می فروشند.

با تمام این اوصاف، می توان نتیجه گرفت که با توجه به عدم وجود پارچه مبلی نانو، نمی توان آن را ارزش گذاری کرد.

مقایسه پارچه مبلی و پارچه نانو

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که در حالت کلی دو دسته پارچه برای مبل استفاده می شود: مدل های پارچه چرم و پارچه مخملی.

برای نمونه پارچه مبلی سافت (saft) از جمله پارچه های مخملی مناسب مبل است که به لطف تراکم بالا و کیفیت عالی از محبوب ترین انواع پارچه مبلی به شمار می رود. ‌ این مدل پارچه دارای سایه های روشن و تیره است که جلوه متفاوت و فوق العاده‌ای را به نمایش می گذارد. همچنین عمر بسیار بالایی دارد و انتخاب ایده آل برای مبلمان راحتی است.

پارچه مبلی مایا (Maia) نیز از جمله مدل های پارچه چرمی است. اگر از دور به آن نگاه کنید، کاملاً شبیه به چرم است؛ اما با نزدیک شدن به آن متوجه سنگ ریزه‌های به هم چسبیده را مشاهده می کنید که با در کنار هم قرار گرفتن آن ها طرح چرم بر روی پارچه پدیدار می‌شود. کیفیت و دوام این نوع پارچه بالاست و می تواند برای مبلمان راحتی و مبل چستر مناسب باشد.

ما دو مدل پارچه مبلی را به شما معرفی کردیم که با این که کیفیت بسیار بالایی دارند اما در هیچ یک تکنولوژی نانو به کار نرفته است. این در حالی است که بسیاری از فروشندگان همین پارچه های مبلی رایج را به عنوان پارچه های نانو به مشتریان معرفی می کنند. آن ها برای اثبات این ادعا به مشتریان، سعی در ریختن آب یا ایجاد لکه روی مبل می کنند. غافل از این که این فروشندگان پیش از مراجعه مشتری با ترفندهایی مثل اسپری کردن مواد نانو روی مبل، برای مدت کوتاهی پارچه مبلی معمولی را به پارچه مبلی نانو تبدیل می کنند.

نتیجه‌گیری

تکنولوژی نانو در بسیاری از صنایع کاربرد داشته و امروزه به لطف این تکنولوژی شاهد تحولات بزرگی در صنایع مختلف هستیم؛ اما این تکنولوژی هنوز نتوانسته در صنعت مبلمان جا خوش کند. اساسی ترین دلیل آن هم قیمت بسیار بالای این تکنولوژی است؛ بنابراین در حال حاضر هیچ کس نمی تواند ادعای فروش پارچه مبلی نانو را داشته باشد. پس فریب افراد سودجو را نخورده و همواره سعی کنید برای خرید مبلمان یا پارچه مبلی به یک فروشگاه معتبر و مطمئن مراجعه کنید.


 

سؤالات متداول

در زیر چند سؤال متداولی که در زمینه پارچه مبلی نانو پرسیده می‌شود را با شما به اشتراک می گذاریم:

1- منظور از پارچه مبلی نانو چیست؟

پارچه نانو نوعی پارچه بسیار متراکم است که کاملاً ضدآب بوده و هیچ لکه ای را به خود جذب نمی کند. همچنین ثبات رنگ و دوام بالایی دارد.

2- آیا واقعاً پارچه نانو وجود دارد؟

اصلاً بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور شاهد به‌کار گیری پارچه نانو در مبلمان شویم؛ اما اکنون جواب ما به این سؤال یک "خیر" قاطعانه است.

3- چطور تشخیص دهیم که یک پارچه نانو است یا نه؟

همان طور که گفتیم، پارچه نانو به خاطر قیمت بالایی که دارد، برای مبلمان استفاده نمی شود. ازاین رو، لزومی به استفاده از ترفندهای خاص برای تشخیص این نوع پارچه نیست. تمام پارچه های مبلی که در فروشگاه ها می بینید، پارچه های معمولی و رایجی هستند که در تمامی مبلمان به کار می روند.

4- آیا پارچه نانو ضد آب است؟

بله. با این که پارچه نانو وجود ندارد؛ اما اگر روزی تکنولوژی نانو راه خود را به صنعت مبلمان باز کرد می تواند با تراکم بالایی که دارد، مانع از جذب آب شود.

5- قیمت پارچه نانو چقدر است؟

در صورت استفاده از تکنولوژی نانو بر روی پارچه مبلی، قیمت آن به قدری زیاد می شود که کسی قادر به خریداری آن نخواهد بود؛ بنابراین، نمی‌توان پارچه مبلی را قیمت گذاری کرد.

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

حمیدی :
4 1
من گول فروشنده رو خوردم و خیلی پشیمونم که پارچه ساده رو به اسم نانو گرونتر خریدم ممنون از مطالب مفیدی که درست می کنید
صدف :
0 0
سلام ممنون از راهنمایی دوستانه تون .من تصمیم به خرید مبل دارم در مشهد اما نمیدونم چه پارچه ای انتخاب کنم که پشیمان نشم از نظر استحکام .
مدیریت :
2 0
سلام و عرض ادب بیشتر سعی بر خرید پارچه ای با کیفیت و کرماژ بالا داشته باشید اگر چینی باشن بهتر که مقاومت بیشتری دارند نمونه پارچه ها رو می تونید از منوی سایت بخش پارچه مبلی مشاهده بفرمایید
زهرا :
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت :
0 0
سلام و عرض ادب بسته به مبلمانی دارد که می خواهید استفاده کنید. برای مبلمان راحتی معمولا پارچه های مرغوب چینی یا ترکیب آن با ترک و برای مبلمان کلاسیک بیشتر ترک
فرانک :
0 0
سلام ببخشید برای خانه‌ای که بچه کوچک داره و احتمال کثیف شدن مبل زیاده چه مدل پارچه و چه رنگی مناسبه؟
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب پارچه های که رنگ تیره ای دارند و بیشتر حالت ابر و بادی دارن و ساده نیستند بهترین گزینه برای مبل راحتی هست

dddd :
0 0
سلام من نمیدونم پارچه مبلمون جنسش چیه،ولی وقتی مثلا لک میشه ترکیب پنج درصد سفیدکننده و 95 درصد آب میزنم،رنگش نمیره، میخواستم بپرسم شما میدونین کدوم یکی از پارچه های مبلی اینجوری هستن که با سفیدکننده رقیق رنگشون نمیره؟
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب بهتره برای از بین بردن لکه های که روی پارچه مبل راحتی هست از محلول های لکه بر پارچه استفاده کنید تا پارچه مبل تون آسیب نبینند.

:
0 0
سلام .واقعیتش اینکه من ۱۴ مبل راحتی با پارچه نانو گرفتم که فروشنده ۱۰ سال تضمینش کرد و الان سال نهمیه که دارمش و مدام از یک سه نفره اش ایتفاده میکنیم با وجود بچه کوچیکی که ۹ سال پیش داشتم تا الان واقعا ضد لک هست . دوام بسیار بالایی داره تغییر رنگ نداده .همیشه فروشنده شو دعا میکنم حلالش باشه . پیشنهاد میدم مقاله تون رو اصلاح کنیدچون فروسنده های حلال خوری هستند که واقعا نانو میفروشن
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب  ممنون از شما بابت ارسال نظر خود. بله درست هست برخی از پارچه ها کمتر لک رو نشون میدن و به راحتی با مواد شوینده پاک میشن. این موضوع مبنی بر نانو بودن اون پارچه نیست.

شریفی :
2 0
سلام من پارچه ساده رو به عنوان نانو خریدم میتونم از دستش شکایت کنم چون قیمت بالایی برام حساب کرد مبل رو ،ست۸نفره راحتی چستر رو ۴۳پام حساب کرد به کجا وچه طوری باید شکایت کنم؟لطفا بهم پیام بدید چون نمیتونم چک کنم صفحه رو
فاطمه :
0 0
سلام خسته نباشید ما دیروز مبل چستر تختخواب شو گرفتیم گفتن پارچه مبل نانو هست شرایطی گرفتیم ۱۵ میلیون دادیم ما بقیش که ۲۰ میلیون مانده ۶ ماه بعد به نظرتون خوب گرفتیم یا که سرمون کلاه رفته همسرم ماهیانه ۱۲ میلیون در امدش هست اون ۱۵ میلیونم عیدی بود کا بهشون دادن لطفن راهنمایی کنید
مدیریت :
0 0

سلام و عرض ادب پارچه نانو در فیلم کامل توضیح دادیم . مدلی به نام پارچه نانو معمولا توی بازار با این قیمت ها نمیشه پیدا کرد
برای بهتر مشخص کردن مدل و جنس پارچه مبلتون، از سازنده بخواید که نام پارچه تون رو بهتون بگه و در خصوص اون مدل تخقیق کنید.

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()