02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 21 آذر 1402 در ساعت 10 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
هنگام اسباب کشی چطور مبلمان و سرویس خواب را بسته بندی کنیم

 خطرات جا به جا کردن مبلمان چیست؟

مبلمان، سرویس های خواب و ناهار خوری از آنجایی که وزن و اندازه بزرگی دارند جا به ­جایی­ شان چالش برانگیز است. از طرفی کوچکترین آسیب دیدن مبلمان و لوازم چوبی موقع اسباب کشی به زیبایی و گاهی هم به کارایی آن ­ها لطمه وارد می­ کند. البته صحبت کردن درباره این موضوع برای نگران کردن افراد نیست، بلکه کمک می­کند تا با بسته بندی و جمع کردن صحیح مبلمان و سایر لوازم چوبی هنگام اسباب کشی از بروز هزینه­های اضافی تعمیر یا خرید مبلمان و سرویس خواب جدید پیشگیری کنیم.

 کارهایی که قبل از جمع کردن و بسته بندی مبلمان و لوازم چوبی باید انجام دهید

سطوح مبلمان و سرویس خواب و دیگر لوازم چوبی را تمیز کنید

یک خانه جدید یک تغییر هیجان­ انگیز و فرصتی برای شروع دوباره است. احتمالا نمی­ خواهید با سطوح غبارآلود به خانه جدید منتقل شوید. بنابراین قبل از اثاث کشی سطوح را کاملا تمیز کنید. بسته بندی مبلمان هم تضمین می­ کند که وسایل تمیز و مرتبی در خانه جدید استفاده خواهید کرد.

 قبل از بسته ­بندی از سرویس خواب و مبلمان خود عکس بگیرید

از آنجایی که بعضی از سرویس های خواب به طرز مخصوصی نصب می­ شوند بهتر است قبل از جمع کردن و بسته بندی برای اسباب کشی، از آن ­ها عکس و ویدئو بگیرید. این تصاویر و ویدئوها بعد از رسیدن به مقصد شما را در مونتاژ مجدد کمک خواهد کرد.

 شروع جمع کردن مبلمان و سرویس های خواب برای اسباب کشی ایمن

بسته بندی مبلمان از هزینه­ های پنهان اسباب کشی است اما ارزشش دارد. اگر قسمت­ هایی از مبلمان شما وجود دارند که می­ توانید آن­ ها را جدا کنید بهتر است آن­ ها را از روی مبلمان بردارید و جداگانه بسته بندی کنید تا عبور دادن مبل ها از درها و اتاق ها آسان ­تر شود. برای جدا کردن صحیح مبلمان حتما دستورات راهنما را دنبال کنید.

مهم است که مطمئن شوید مبلمان آسیب نمی­ بینند بنابراین آن ­ها را در لایه ­هایی از محافظ بپوشانید تا واقعا در برابر هرگونه خط ­و ­خش محافظت شوند. هر قسمت جدا شده را برچسب گذاری کنید تا پس از انتقال بتوانید به راحتی آن­ ها را پیدا کنید. اگر می ­توانید پایه های مبلمان را جدا کنید، حتما این کار را انجام دهید و آن­ ها در نایلون حباب­دار یا روزنامه بپیچید. برای محافظت از مبلمان چوبی هنگام اسباب کشی از پتوهای متحرک یا پتوهای مبلمان استفاده کنید. اگر به این مواد دسترسی ندارید می­ توانید از ملافه یا حوله ­های قدیمی استفاده کنید. گوشه­ های مبلمان را با پوشش حباب­ دار و محافظ گوشه ­های مقوایی محافظت کنید.

اسباب کشی مبلمان

چگونه سرویس خواب را در اسباب کشی جمع کنیم

بهتر است برای اسباب کشی اول لوازم خواب مهمان را بسته بندی کنید سپس لوازم خواب خودتان و فرزندانتان را.

 بسته بندی ملافه ها، بالش ها و تشک ها

بسته بندی پتو و بالش و ملافه آسان ­ترین قسمت اسباب کشی است. ملافه ها و بالش ها را در کیسه های شفاف پلاستیکی قرار دهید تا موقع دوباره باز کردن به سادگی بفهمید که کدامیک متعلق به کجاست. تشک ها و ملافه ها و بالش ها از روی تخت باید برداشته شده و جداگانه بسته بندی شوند. تشک ها را می­توان در روکش های پلاستیکی مخصوص قرار داد که از آن ها در برابر رطوبت و لکه و پارگی محافظت کند.

یکی از بهترین راه ها برای بسته بندی بالش ها و ملافه ها قرار دادن آن ­ها درکشوها می­ باشد. با این روش آن ها فضای اضافی نمی­ گیرند و از گرد و غبار و کثیف شدن نیز در امان هستند.

 جمع کردن مبل های تخت خوابشو

اولین قدم در بسته بندی یک مبل تختخواب شو برای اسباب کشی این است که ابتدا مکانیزم تشک ها را محکم کنید. بالشتک ها را بردارید و آن­ ها را در یک کیسه پلاستیکی جداگانه قرار دهید تا در حین اسباب کشی از آلودگی مصون بمانند. مبل تختخواب شو را باز کرده و تشک را از تخت جدا کنید و آن را جدا از مبل بسته بندی کنید. چارچوب تخت را داخل مکانیزم خود ببندید و آن را بسته بندی کنید سپس با ریسمان بسته بندی را محکم کنید.

 جمع کردن تخت خواب های کویین

بدون شک بسته بندی تخت کویین سایز یکی از مشکل­ ترین قسمت ­های اسباب کشی می ­باشد. این کار چالش برانگیز است اما شدنی می ­باشد. با پیروی از دستورالعمل ­های سازنده، قاب تخت خواب کویین را جدا کنید و تا جایی که می توانید چارچوب تخت اصلی را به عناصر کوچکتری تبدیل کنید. هر جز را جداگانه بسته بندی کنید. اجزای بزرگتر جدا شده را با پوشش محافظ حباب­دار بپیچید، قسمت­ های کوچکتر را با کاغذ یا نایلون حباب­دار محافظت کنید و در جعبه ها قرار دهید. قطعات ریز مثل پیچ ها را در جعبه ­ای امن نگه­ داری کنید تا از گمشدن جلوگیری شود. می توانید روی جعبه پیچ ها درباره هر کدام یادداشتی بنویسید تا موقع نصب دوباره به خاطر بیاورید که هر پیچ به کجا تعلق دارد.

 چه کارهایی را در اسباب کشی مبلمان نباید انجام دهید ؟

هرگز اجازه ندهید چسب با پارچه یا چرم مبل تماس پیدا کند چون ممکن است به سطح آن آسیب برساند. پس از پوشاندن مبلمان با پتوی جابه­ جایی بهتر است کل آن را در نایلون بپیچید تا حین اسباب کشی کاملا مصون شود. چیزهای سنگین روی مبل ها نگذارید این ممکن است باعث ایجاد یک فرورفتگی دایمی در نشمین ها یا تکیه گاه شود.

گاهی اوقات استفاده از روزنامه برای اسباب کشی درست نیست چون ممکن است جوهر آن­ها به کالای بسته بندی شده آسیب برساند. بنابراین قبل از تصمیم گرفتن به بسته بندی با روزنامه درباره این موضوع به نتیجه برسید. قانون بسته بندی در اسباب کشی را به خاطر بسپارید: جعبه های بزرگ برای وسایل سبک وزن و جعبه های کوچک برای وسایل سنگین وزن.

اسباب کشی

 مرور کارهایی که برای اسباب کشی امن مبلمان و سرویس های چوبی نیاز داریم

هر چقدر می ­توانید وسایل بزرگ را به قطعه ­های کوچکتر تقسیم کنید. تمام کشوها را خالی کنید و برای محکم کردن درها و کشوها از چسب های مخصوص استفاده کنید. در صورت امکان برای اسباب کشی از بسته بندی حبابدار برای مبل راحتی و سرویس خواب استفاده کنید. مبلمانی که قابل جدا شدن هستند معمولا عبارتنداز چارچوب تخت و پایه های میز و مبل های مدولار. تمام قطعات را در پوشش محافظ قرار دهید و آن­ها در جعبه مقوایی برچسب­دار قرار دهید.

هنگام جدا کردن قطعات مبلمان ممکن است فراموش شود که پیچ ها به کدام قطعه تعلق دارند. حتما یادداشتی کنارشان یا روی جعبه شان بگذارید تا پس از اسباب کشی به راحتی دوباره از آن ها استفاده کنید. ایده خوبی است که میزهای چوبی را با پتوی متحرک بپوشانید. مطمئن شوید کل میز با پتو پوشیده شده است. سپس آن را با نوار بپیچید و محکم کنید.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()