02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 آبان 1402 در ساعت 48 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
مبل چستر چیست؟

مبل چستر چیست؟

مبل چستر از جمله انواع مبلمان پرکاربرد و محبوب در میان کاربران است. این محصول بنا به ویژگی های منحصر به فرد خود و ظاهر جذابی که دارد توانسته است بخش بزرگی از فروش بازار را به خود اختصاص دهد.

نام گذاری این مدل مبلمان با توجه به طراحی این محصول انجام شده است. به این صورت که معنی چستر فیلد، دسته های بزرگ و پهن و پشتی های پهن و کوتاه است. از این رو این مدل مبل که دارای دسته هایی با پهنای زیاد و تکیه گاه کوتاه است با این نام، خوانده می شود.

با توجه به این ویژگی ها به راحتی می توان به این پرسش که مبل چستر چیست؟ پاسخ داد؛ اما گذشته از این ویژگی ها، برای دریافت پاسخی جامع، باید به تاریخچه تولید این محصول، معایب و مزیت های آن و تفاوت آن با انواع مبل های راحتی نیز توجه شود. از این رو ادامه این مطلب به بررسی این موضوعات اختصاص یافته و اطلاعاتی جامع در این زمینه به متقاضیان ارائه می کند.

مبل چستر از شروع تا به حال

در بررسی تاریخچه طراحی و تولید مبل چستر فیلد باید سری به قرن 18 زد. در این قرن، فردی به نام هوپ با این هدف که اشراف زادگان از مبل هایی با سطح راحتی بالا و در عین حال لوکس استفاده کنند، دست به طراحی مبل هایی با دسته های پهن و تکیه گاه کم ارتفاع زد. این محصولات از طراحی ظاهری بسیار زیبایی برخوردار بوده و به خوبی توانایی به نمایش گذاشتن زندگی مجلل این اشراف زادگان را داشتند. از این رو مورد استقبال بی نظیر این قشر از جامعه قرار گرفت.

در ضمن به منظور این که لباس این اشراف زادگان به هنگام نشستن و استراحت بر روی این مبل ها، دچار تغییر حالت و چروکی نشود، از هنر لمسه دوزی بر روی دسته ها و قسمت پشتی مبل استفاده می شد. این امر سبب شد تا جلوه ظاهری این کار در قیاس با انواع دیگر مبلمان دارای تفاوت های فاحشی باشد.

  بیشتر بخوانید: مبل چستر از شروع تا به حال

البته طراحی این محصول در طول زمان دچار تغییرات بزرگی شده و در حال حاضر می توان این محصول را در ابعاد، طرح و رنگ های مختلفی در بازار پیدا کرد. در ضمن لازم به ذکر است که این مدل مبل در گذشته تنها با روکش چرم تولید می شد؛ اما با پیشرفت هایی که امروزه در صنعت تولید انواع مبل صورت گرفته است، امروزه این محصول را با روکش هایی با متریال مختلف می توان تهیه نمود.

مبل چستر

معایب مبل چستر

با توجه به این که تولیدکنندگان انواع مبلمان، مبل های چستر را با توجه به ارگونومی بدن افراد طراحی کرده و در ساخت آنها از متریال درجه یک استفاده می کنند، این محصولات از سطح راحتی بالایی برخوردار بوده و امکان تمیز کردن آن به راحتی امکان پذیر است. تناسب با دکوراسیون های مختلف و جلوه ظاهری باشکوه این محصول نیز از دیگر ویژگی های مثبت آن به شمار می روند؛ اما در کنار تمامی مزیت ها، باید به معایب مبل چستر نیز اشاره ای داشته باشیم. با این که این معایب چندان بزرگ نبوده و در صورت تمایل به خرید آنها می توان از این ایرادات چشم پوشی کرد؛ اما بهتر است قبل از خرید با این معایب آشنا شوید.

از جمله معایب مبل های چستر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سایز بزرگ: این نوع مبلمان دارای ابعاد بزرگی است. از این رو استفاده از آن در منازلی با ابعاد کوچک، چندان مناسب نخواهد بود.
  • قیمت بالا: به دلیل نوع چوب و روکشی که در تولید این مبل ها مورد استفاده قرار می گیرند، این محصولات دارای قیمت بالایی هستند. البته لازم به ذکر است که دوام و ماندگاری بالا و جلوه ظاهری بسیار زیبا، توجیه مناسبی برای این قیمت ها می باشند.

خراش روی مبل چستر با حیوانات خانگی

  • امکان خراش خوردن: چنانچه مبل چستر فیلد مورد نظر شما دارای روکش چرم باشد، امکان این که با خراش بر روی سطح چرمی کار مواجه شوید وجود خواهد داشت. این امر در مورد کاربرانی که کودک خردسال در منزل دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، بیشتر به چشم می خورد.

تفاوت مبل چستر و مبل راحتی

تفاوت مبل چستر با مبل راحتی

بسیاری از کاربران به هنگام خرید مبل راحتی، آن را با انواع مبل های چستر فیلد اشتباه می گیرند. این در حالی است که اگر به تفاوت این دو نوع مبل دقت شود به راحتی می توان آنها را از هم تشخیص داد.

در بررسی تفاوت مبل چستر جدید و مبل راحتی باید به این موضوع اشاره ای داشته باشیم که از لحاظ ساختاری و راحتی، این محصولات تفاوت چندانی با هم ندارند، بلکه عمده تفاوت آنها به شکل و نوع طراحی ظاهری آنها مربوط می شود.

  بیشتر بخوانیم: مبل مناسب خانه های کوچک!

مبل های راحتی دارای راحتی و نرمی زیادی بوده و در ساخت آنها از انواع متریال و پارچه استفاده می شود. در ضمن ابتکار عمل در طراحی مبل های راحتی بیشتر از انواع دیگر است. این در حالی است که مبل چستر فیلد معمولاً با روکش چرم اعلاء تولید شده و در آن از هنر لمسه دوزی استفاده می گردد. دسته های استوانه ای بلند و پشتی های کوتاه نیز از دیگر مشخصات بارز این محصولات به شمار می رود.

انواع مبل چستر

انواع مبل چستر

به پشتوانه پیشرفت ها و هنر طراحان، امروزه انواع مبل چستر در بازار وجود دارد. هر کدام از این محصولات دارای ویژگی های خاصی بوده و برای استفاده در سبک دکوراسیون متفاوت، مناسب هستند.

از جمله انواع مبل چستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل چستر ایتالیایی
  • مبل چستر فرانسوی
  • مبل چستر ترک
  • مبل چستر نیکولا
  • مبل چستر قایقی
  • و ...

بهترین پارچه برای مبل چستر

اگر نگاهی به انواع مبل چستر فیلد موجود در بازار بیاندازید متوجه خواهید شد که این محصولات در طرح و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند. در نظر داشته باشید که انواع رسمی این محصولات با استفاده از روکش چرم اصل و در برخی موارد با استفاده از چرم صنعتی تولید می شوند؛ اما امروزه شاهد استفاده از پارچه هایی با جنس کتان و مخمل نیز در تولید این محصولات هستیم.

همین امر سبب شده تا تنوع رنگی این محصولات نیز افزایش یافته و بتوان از آنها در دکوراسیون هایی با سبک مدرن، کلاسیک و ... نیز استفاده کرد؛ اما از میان خیل انبوه این محصولات، مبل چستر طوسی مورد استقبال بی نظیر افراد قرار گرفته است. پارچه های کتان و مخمل طوسی به دلیل تناسب رنگی با رنگ های دیگر و سبک های مختلف، بهترین گزینه برای استفاده بر روی این مبل ها به شمار می آیند.

بهترین رنگ برای مبل چستر

بهترین رنگ برای مبل چستر

اغلب خریداران به هنگام انتخاب و خرید مبل چستر، با این سؤال در ذهن خود مواجه می شوند که بهترین رنگ برای مبل چستر کدام است؟

برای پاسخ به این سؤال باید به این نکته اشاره کرد که این محصولات در تنوع رنگی بالایی تولید می شوند. از این رو دست خریداران در انتخاب بهترین رنگ این محصولات، باز خواهد بود؛ اما نباید از این موضوع غافل شد که در انتخاب رنگ مبل باید به رنگ های موجود در دکوراسیون منزل، سلیقه شخصی کاربران و محل استفاده از این مبل نیز دقت شود.

اما با توجه به نظرات مخاطبان، تولید کنندگان و فروشندگان، رنگ های قهوه ای، مشکی و طوسی جزو بهترین رنگ ها برای این محصولات محسوب می شوند. مبل چستر مشکی و قهوه ای با روکش چرم جزو محبوب ترین انواع این محصولات هستند؛ اما در صورتی که از پارچه برای روکش مبل استفاده شده باشد، رنگ طوسی با استقبال زیادی روبرو می شود.

تولید کنندگان نیز به منظور پاسخ گویی به طیف گسترده سلایق، این نوع مبل چستر را در ترکیب رنگ های مختلف اعم از طوسی و صورتی، طوسی و کرم، طوسی تیره، طوسی و زرشکی و ... تولید کرده اند.

قیمت مبل چستر و عوامل مؤثر بر آن

یکی از چالش های خریداران به هنگان خرید انواع مبل، آگاهی از قیمت این محصولات است. این امر در مورد مبل چستر نیز صادق است. از این رو در بررسی قیمت مبل چستر باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت این محصولات با توجه به ویژگی ها و مشخصات این محصولات تعیین می شود. به صورتی که از عوامل تعیین کننده قیمت انواع مبل چستر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کیفیت متریال به کار رفته در تولید مبل چستر
  • جنس روکش مبل چستر فیلد
  • ابعاد مبل چستر
  • برند تولید کننده مبل چستر
  • کیفیت ساخت مبل چستر
  • نحوه خرید مبل چستر

سخن پایانی

در صورت تمایل به خرید مبل چستر، توصیه می شود به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید. این مراکز در راستای جلب رضایت مشتریان خود، تمامی محصولات خود را با سطح کیفی بالا و با تضمین اصالت کالا ارائه می کنند.

دیجی چوب به عنوان یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز تولید و عرضه انواع مبلمان چوبی، بهترین گزینه برای انتخاب و خرید مبل چستر فیلد به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه آنلاین به این مجموعه و بازدید از محصولات متنوع آن، مبل چستر مورد نظر را انتخاب نموده و با ثبت سفارش آنلاین و پرداخت هزینه ها از طریق درگاه های امن، محصول مورد نظر را در مدت زمان تعیین شده و با بسته بندی استاندارد در محل تحویل بگیرید.


# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

:
0 0
با درود، من یک مبل راحتی سه نفره با نشیمن تقریبا نرم برای جلو تلویزیون احتیاج دارم، لطفا ارشاد فرمایید. با تشکر رضاپور
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()