02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 آبان 1402 در ساعت 2 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
بهترین پارچه مبلی برای حیوان خانگی

چرا انتخاب پارچه مبلی برای حیوانات خانگی مهم است؟

اگر علاقمند به نگهداری از حیوانات خانگی باشید ممکن است به طور تصادفی با پاهای کثیف روی مبلمان شما بپرند یا پنجه بکشند. شاید بخواهید با آموزش دادن به سگ یا گربه تان از مبلمان تان در برابر شیطنت های آن ها محافظت کنید اما یادگیری زمانبر است و به این زودی ها قرار نیست مبل های شما از مو، خز، جویدن یا پنجه کشیدن آن ها در امان بماند. این بازیگوشی سگ ها و گربه ها شما را نسبت به نگهداری مبلمان و حفظ کیفیت آنها نگران می کند. در عین حال پارچه انتخابی باید راحتی اعضای خانواده و زیبایی دکوراسیون منزل تان را تامین کند. شما نمی توانید به این زودی ها رفتار حیوانات خانگی را تغییر دهید و غرایز شیطنت آمیز آنها هرگز کاملا تغییر نخواهد کرد، اما می توانید با انتخاب پارچه مبلی مناسب سال ها از مبل راحتی و مبل چستر خود لذت ببرید و هزینه ها را به حداقل برسانید.

نکات مهم انتخاب پارچه مبلی مناسب حیوانات خانگی

بعضی از پارچه ها بیشتر از بقیه ذرات، مو و غبار را جذب می کنند، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است پارچه مبلی شما بافت محکم تر و پرزهای کوتاه تری داشته باشد. همچنین اگر حیوان خانگی تان دوست داشته باشد پنجه بزند و روی پارچه بکشد بافت های محکم تر، کمتر آسیب می بینند. در نظر داشته باشید بافت های باز نه تنها در برابر خراش آسیب پذیر تر هستند بلکه با گذشت زمان مو و خز حیوان خانگی را جذب می کند و تمیز کردن آن دشوارتر خواهد بود. مواردی کلی وجود دارد که موقع انتخاب پارچه مبلی بهتر است در نظر داشته باشید تا لذت پایدارتری را تجربه کنید. بعضی از نکات هم هستند که بسته به اینکه حیوان خانگی تان چیست، اهمیت پیدا می کند. این نکات کمک تان می کند تصمیم مناسب تری برای انتخاب پارچه مبلی در کنار حیوانات خانگی تان بگیرید.

ماندگاری و استحکام

پارچه مبلمان باید آنقدر ماندگاری داشته باشد که در برابر تمیز کردن و شستشو خیلی زود کیفیت خود را از دست ندهد. استحکام پارچه نیز مهم است، تا در برابر جست و خیز حیوان خانگی تار و پود آن آسیب نبیند.

مقاومت در برابر لکه و بو

بسیار مهم است که پارچه ای که انتخاب می کنید در برابر لکه مقاوم باشد یا براحتی تمیز شود. پلی استر نسبت به پنبه مقاومت بهتری در برابر لکه دارد اما مخمل از پلی استر هم بهتر است. اگر سگ یا گربه شما روی مبلمان تان می نشیند احتمال دارد بوی آنها برای شما یا مهمان هایتان ناخوشایند باشد. با اینکه اسپری هایی برای خوشبو کردن مبل ها وجود دارد اما بهتر است موقع انتخاب پارچه این موضوع را هم در نظر بگیرید و پارچه ای را سفارش دهید که مقاومت بهتری در برابر بوی حیوانات دارد.

رنگ و طرح

لازم نیست رنگ مبلمان خود را کاملا با رنگ حیوان خانگی تان مطابقت دهید تا سگ یا گربه تان استتار شود، اما اگر رنگ هایشان نزدیک به هم باشد در این صورت موهای حیوان خانگی تان کمتر به چشم خواهد آمد و دیگر مجبور نخواهید بود مبل هایتان را مدام برس بکشید. همین طور پارچه های طرح دار می توانند مو و لکه ها و آسیب های جزیی را به خوبی پنهان می کنند. مبل هایی با رنگ تیره هم از این نظر مناسب هستند.

آلرژی

خیلی مهم است که پارچه مبلمان با سلامت شما یا حیوانات خانگی تان سازگار باشند. چه پارچه مبلی دلخواه شما طبیعی باشد چه مصنوعی حفظ سلامتی یک اولویت است و نباید موقع انتخاب پارچه برای مبلمان از آن غافل شوید.

بهترین پارچه رومبلی برای حیوانات خانگی

پارچه های طبیعی

پارچه های طبیعی از سازگاری با محیط زیست گرفته تا راحتی، مزایای زیادی دارند. اما وقتی قرار است در منزل خود یک یا دو حیوان خانگی هم داشته باشید باید راحتی آن ها و هزینه ها را هم در نظر بگیرید. هر پارچه ای که برای مبلمان خود می پسندید باید متناسب با شرایط تان باشد و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • کتان: به راحتی لک و چروک می شود، نیاز به تمیز کردن حرفه ای دارد.
  • چرم: نوع طبیعی بسیار بادوام است و برای تمیز کردن کافی است جارو برقی بکشید.
  • ابریشم: در صورت لک شدن نیاز به تمیز کردن حرفه ای دارد.
  • وینیل: ارزانتر از چرم است و نگهداری آسانی دارد.
  • پشم: محکم و بادوام است. در برابر لکه و چروک شدن، آسان پاک می شود اما خز و موی حیوان خانگی را جذب می کند و تمیز کردن آن مشکل است.

پارچه های مصنوعی

پارچه های مصنوعی در برابر رطوبت و هوا مقاومت خوبی دارند. پس از شستشو سریع خشک می شوند. تنوع پارچه های مصنوعی بیشتر است و می توانید سلیقه شخصی تان را در پارچه مبلمان بیشتر اعمال کنید. ماندگاری پارچه های مصنوعی نسبت به پارچه های طبیعی بیشتر است. سبک هستند قیمت ارزانتری دارند اما ممکن است احساسی که به پوست شما می بخشند به خوبی پارچه های طبیعی نباشد.

به عنوان کسی که از حیوان خانگی مراقبت می کند لازم است که هر کدام از حیوانات خود را منحصر به فرد در نظر بگیرید. چالش هایی که در مراقبت از گربه با آن ها مواجه می شوید با چالش های نگهداری سگ تفاوت دارد.

چه سگ داشته باشید یا گربه، میکرو فایبر پارچه ایده آلی برای مبلمان است. تمیز کردن آن ساده است و ماندگاری بالایی هم دارد. می توانید از جارو برقی برای پاک کردن موهای حیوان خانگی تان استفاده کنید. بیشتر لکه ها با آب و صابون ملایم تمیز می شوند. همین طور به دلیل ماهیت مصنوعی بودن آن تنوع رنگی بهتری دارد.

پارچه رومبلی مناسب سگ

  • چرم: چرم طبیعی برخلاف چرم مصنوعی ضد لک است. رطوبت را جذب نمی کند و به راحتی تمیز می شود. موها را جذب نمی کند و بسیار شیک است. همین طور به نظر می رسد طول عمر بیشتری نسبت به بقیه انواع داشته باشد. چرم در برابر بوی حیوانات نیز مقاوم تر است، البته به این معنی نیست که هرگز بوی سگ نخواهد داد اما نسبت به انواع دیگر عملکرد بهتری دارد. تنها عیب اصلی آن گران بودن و مقاوم کم در برابر خراش پنجه ها یا جوییدگی است.
  • میکروفایبر: سبک و در عین حال مقاوم در برابر لکه است. لکه ها را می توانید با آب و صابون ملایم برطرف کنید. به راحتی خرد یا خراشیده نمی شود و موهای حیوان خانگی شما با یک برس یا حتی دست تمیز می شوند.

پارچه رومبلی مناسب گربه

خراشیدن غریزه طبیعی گربه ها است و آن ها ساعات زیادی را روی مبل لم خواهند داد. خوشبختانه بعضی از پارچه ها برای گربه ها جذابیت کمتری دارند چون فرو بردن پنجه ها در آن مشکل تر است اما به هر حال هیچ پارچه ای کاملا در امان نخواهد بود و همیشه باید کمی مراقب باشید. چرم برای مبلمان شما پیشنهاد نمی شود چون به راحتی در برابر پنجه های گربه آسیب می بیند.

  • میکروفایبر: ضد خش و ضد لک است و به آسانی تمیز می شود. اگر مهمانانی دارید که به گربه ها آلرژی دارند به راحتی می توانید با یک جاروبرقی موها را برطرف کنید و رضایت مهمانانتان را جلب کنید.
  • مخمل: شیک است، بافت محکمی دارد، در برابر پنجه زدن مقاومت خوبی دارد اما مو و خز را جذب می کند و به راحتی به لباس های شما انتقال می دهد. این موضوع تمیز نگه داشتن مخمل را کمی سخت کرده است. با این حال همچنان جزو مناسب ترین گزینه هاست.
  • جین: نسبت به چرم قیمت مناسب تری دارد، مو و خز را جذب نمی کند و در برابر پنجه های گربه نیز مقاومت خوبی دارد.

پیشنهادتی برای محافظت از مبلمان در برابر حیوانات خانگی

برای حیوان خانگی تان جایگزینی برای جوییدن یا خراشیدن ارائه دهید. موقع بازی کردن با مبلمان می توانید توجه آنها را به اسباب بازی معطوف کنید. مطمئن باشد ناخن های حیوان خانگی شما کوتاه است یا از محافظ پنجه استفاده کنید. به خاطر بسپارید: "یک حیوان خوب، یک حیوان خسته است" پس به آنها اجازه دهید در فضای بیرون خانه به اندازه کافی بازی کنند و خسته شوند تا کمتر نگران مبلمان و دیگر وسایل خانگی تان باشید. حیوانات خانگی را طولانی مدت تنها نگذارید چون امکان دارد به دلیل اضطراب یا کسالت به مبل شما پناه ببرند و کاری کنند که از دیدنش خوشحال نشوید.

می توانید مبل هایی انتخاب کنید که پارچه یا روکش شان زیپ دار است و به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن هستند. به یاد داشته باشید هیچ مبلی کاملا در برابر حیوانات خانگی مقاوم نیست اما همیشه کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از مبلمان تان انجام دهید.

شما در دیجی چوب می توانید جنس و رنگ پارچه مبلمان خود را به دلخواه انتخاب کنید. بنابراین خیلی راحت می توانید سفارش خود را ثبت کنید و نگرانی کمتری نسبت به حیوان خانگی و پارچه مبلمان تان داشته باشید. اگر به فکر مراقبت از حیوان خانگی هستید و از خراب شدن مبلمان خود می ترسید این صفحه را ذخیره کنید تا دفعه بعد به راحتی پیشنهادات ما را به خاطر بیاورید. کارشناسان دیجی چوب همواره آماده هستند به سوالات و ابهامات شما درباره خرید مبل راحتی پاسخ دهند.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()