02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 7 اسفند 1400 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
دکوراسیون اتاق خواب و تخت خواب

برنامه ریزی و طراحی اتاق خواب

این مقاله می تواند اتاق خواب خودمان، اتاق خواب کودک یا اتاق خواب مهمان قابل استفاده باشد. اما برای همه اینها نیاز به یک برنامه ریزی خوب داریم تا بتونیم از فضا بهترین استفاده رو ببریم. اتاق خواب باید احساس آرامش رو به ما بدهد پس در کنار برنامه ریزی هایی که دارید این مراحل زیر را در نظر داشته باشید. (این موارد برای یک اتاق خواب متوسط برنامه ریزی شده است)

تشخیص فضا

برنامه ریزی برای طراحی و چیدمان (دکوراسیون) اتاق خواب و تخت خواب

بطور معمول یک اتاق خواب نرمال به شما اجازه می دهد تا از تخت خواب هایی به اندازه های (200 در 180 سانتیمتر) یا (200 در 160 سانتیمتر) استفاده نمایید.فراموش نکنید که دو طرف تخت خواب تان باید مقداری فضا برای رفت و آمد قرار دهید. قبل از قرار دادن مبلمان در نظر داشته باشید که مبلمان تان باید از دیوار ها حداقل 10 سانتیمتر فاصله داشته باشند. پس بهتره که قبل از هر کاری یک نقشه از اتاق خواب تهیه کنید و اندازه ها رو روی کاغذ پیاده کنید این به شما اجازه می ده که قبل از خرید هر وسیله ای پیش زمینه فکری برای ابعادش داشته باشید.

اصول چیدمان مبلمان

برنامه ریزی برای طراحی و چیدمان (دکوراسیون) اتاق خواب و تخت خواب

یکی از رایج ترین اشتباه ها در چیدمان مبلمان انتخاب مبلمان بزرگ است که با مشکل یا بهتر بگویم فاجعه کمبود فضا مواجه می شویم. با استفاده از نکات می تونید یک طرح آرامش بخش در اتاق خوابتان ایجاد کنید.

1-      انتخاب مبلمان  و طرح مبلمان با توجه به اندازه خانواده.

2-      انتخاب وسایل نسبت به فضایی که دارید یعنی مبلمان تون رو طوری انتخاب کنید که فضای کافی در اختیار داشته باشید یا از نقشه قبل از خرید استفاده کنید تا اندازه ها را داشته باشید.

3-      وسائل را طوری بچینید که هنگام شب برای حرکت مشکل نداشته باشید.

4-      مبلمان را از دیوار و راهرو حداقل 7 -10 سانتیمتر فاصله بدهید.

کیفیت کفپوش

برنامه ریزی برای طراحی و چیدمان (دکوراسیون) اتاق خواب و تخت خواب

سنگ و گرانیت، چوب جنگلی و کف پوش لمینت از انواع مختلف کف پوش های مختلف موجود در بازار می باشند. در دیزاین داخلی اتاق خواب اصلا عجله نکنید و انتخاب درستی انجام دهید.

روح بخشی به اتاق با افزودن رنگ و نور

برنامه ریزی برای طراحی و چیدمان (دکوراسیون) اتاق خواب و تخت خواب

به اتاق خوابتون زندگی بدمید! این سلیقه شما است که در انتخاب نوع و نحوه تجهیز پارچه های اتاق به شما کمک می کند اما برای روح بخشی به اتاق خواب تان، اصول دکوراسیون منزل باید در تمامی موارد متعادل باشند. باید از نور پردازی ترکیبی، یعنی نورهای توکار و نور های عمومی که در منازل استفاده می شود، بهره بگیرید.

انتخاب نقاط کانونی

برنامه ریزی برای طراحی و چیدمان (دکوراسیون) اتاق خواب و تخت خواب

اینجا باید یکی خلاقیت بخرج بدهید و با استفاده از یک تابلو شیک و یا کاغذ دیواری در اتاق خواب یک نقطه کانونی برای فکوس (تمرکز) ایجاد کنید. فراموش نکنید این نقطه باید جوری تسکین دهنده ذهن باشد که در یاد باقی بماند.

تمامی این موارد را شما می توانید با استفاده صحیح از بودجه خود با چاشنی نمودن خلاقیمت بکار ببرید اما فراموش نکید تمامی نقاطی که باید در اتاق خواب و تخت خواب تان کار شود باید با هم متناسب باشند.

 

 # تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

نازنین :
0 0
مرسی از مطلب خوبتون خیلی خیلی عالی بود لطفا عکس و مطالب بیشتری برای اتاق کودک بذارید مرسی
مدیریت :
0 0
سلام حتما
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()