02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 7 اسفند 1400 در ساعت 3 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )
اصول کاربردی ست کردن فرش با مبلمان

اصول ست کردن فرش و مبلمان در دکوراسیون منزل

 

در بحث دکوراسیون و چیدمان وسایل منزل، دغدغه های زیادی وجود دارند. انتخاب مبلمان و فرش با هارمونی مناسب و زیبا برای منزل، از جمله این دغدغه ها به شمار می رود. در ادامه، برخی از اصول کلی برای ست کردن مناسب فرش و مبلمان منزل ذکر خواهیم کرد.

 

ابتدا مبلمان منزل خود را انتخاب کنید!

وجود طرح ها، رنگ ها و سبک های بسیار متنوع مبلمان و فرش ها در بازار، کار انتخاب مبلمان و فرش را بسیار دشوار می سازد. بنابراین، توصیه ی ما این است که؛ ابتدا مبلمان خود را در طرح و رنگ و همچنین سبک دلخواه خود انتخاب کنید و سپس برای مبلمان مورد نظر خود، فرش مناسب تهیه کنید. زیرا تهیه کردن فرش مناسب برای یک ست مبلمان، بسیار راحت تر از عکس این امر می باشد. همچنین، مبلمان به عنوان بخشی که فضای زیادی را اشغال می کند و نقش زیادی در تعیین سبک دکوراسیون منزل دارد، باید در مرحله ی اول به طور مستقل انتخاب شود، نه صرفا برای ست شدن با سایر فرنیچر و ست شدن با فرش!

 راهنمای ست کردن فرش و مبلمان

اصول ست کردن فرش و مبلمان

  • مبلمان و فرش در یک رنگ: ساده ترین و رایج ترین اصل ست کردن در دکوراسیون، از جمله ست کردن فرش و مبلمان، انتخاب آن ها در یک رنگ مشابه است. این اصل، دکوراسیون یکدست خاصی را به ظاهر دکوراسیون می بخشد. البته جابجایی اندک در طیف رنگ ها و انتخاب فرشی که اندکی تیره تر یا روشن تر باشد نیز خالی از زیبایی و هارمونی نخواهد بود.

اصول ست کردن فرش و مبل با رنگ های مختلف

  • مبلمان و فرش در دو رنگ مختلف و مناسب: اصل حضور بعضی از رنگ های مختلف در کنار یکدیگر در صنعت مد و دکوراسیون، جایگاه ویژه ای دارد. زیرا حضور این رنگ ها در کنار یکدیگر، جلوه و کنتراست بسیار جذابی را خلق می کند. برخی از این ست رنگ ها به شرح زیر می باشند:

فرش به رنگ لاکی + مبلمان به رنگ کرمی/ طوسی/ سبز

فرش به رنگ سورمه ای + مبلمان به رنگ سفید/ کرمی/ آبی روشن

فرش به رنگ طوسی/ کرمی + مبلمان به رنگ دلخواه

 

اصول ست کردن فرش ومبلمان با رنگ کرم

  • ست کردن رنگ فرش با رنگ کوسن ها: این اصل می تواند در حالت عادی به کار رود یا حتی زمانی استفاده شود که مبلمان و فرش منزل تناسبی باهم ندارند. بنابراین با تهیه ی کوسن هایی با رنگ ست با فرش، هماهنگی و تناسب زیبایی ایجاد کنید.
  • ست کردن فرش با رنگ بدنه ی مبلمان: تصور عمومی بر این است که حتما فرش باید با رنگ پارچه ی مبلمان ست شود. اما کافی است که شما فرش خود را با بخش های چوبی مبلمان از جمله پایه ها و دسته های چوبی مبلمان ست کرده و زیبایی کم نظیری را به دکوراسیون منزل خود ببخشید

اصول ست کردن مبل و فرش با رنگ سرمه ای

  • انتخاب فرش ایرانی برای ست شدن با مبلمانی در هر رنگ: فرش های ایرانی دارای طیف وسیعی از رنگ ها می باشد و اگر شما مبلمان منزل خود را با یکی از این رنگ ها ست کنید، می توانید هارمونی را در دکوراسیون منزل خود حاکم کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فرش های ایرانی، دارای طرح های زیادی هستند و از سادگی و یکنواختی دور اند. بنابراین بهتر است فرش ایرانی در کنار مبلمانی قرار بگیرد که پارچه ی ساده و بدون طرح دارد تا ظاهر چشم نوازی را به نمایش بگذارد.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

حمیده فاطمی :
3 0
این مقاله به من برای انتخاب رنگ مبلم خیلی کمک کرد
ماریام :
0 0
عالی
مومنی :
0 0
من از مقاله شما تونستم خیلی راحت رنگ مبل منزلم رو انتخاب کنم و از خریدم از شما خیلی راضی هستم
مدیریت :
0 0
سلام و احترام مبارکتون باشه
سلام مهدی هستم :
0 0
خیلی خوب بود،مرسی
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()