02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 7 اسفند 1400 در ساعت 54 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
کدام مدل مبل راحتی مناسب منزل شما می باشد؟

راهنمای خرید مبل راحتی

آیا برای انتخاب مبل راحتی مناسب خانه‌تان گیج و سردرگم شده‌اید؟! آیا نمی‌توانید درمورد سبک مورد علاقه‌تان تصمیم بگیرید؟! و یا پیدا کردن مبل راحتی متناسب با شیوه زندگیتان دشوار شده است؟! دیگر نگران نباشید ما به شما کمک خواهیم کرد تا مبل راحتی ایده آل خود را پیدا کنید.

در اولین قدم باید بدانید زمانی که اقدام به خرید مبل راحتی می‌کنید ممکن است یک دهه از زندگیتان با آن سپری شود بنابراین  تصمیم گیری خوب بسیار مهم می‌باشد، البته که ترجیحات درمورد انتخاب سبک و نوع مبل یک موضوع شخصی است اما وقتی صحبت از گزیدن یک مبل باکیفیت خوب می‌شود یکسری معیارهای ثابتی وجود دارد که تا سالیان سال از آنها برای داشتن یک خرید مطمئن می‌توانید استفاده کنید.

چه نوع مبل راحتی باید خریداری کنید؟!

 

شاید در نگاه اول خنده دار و بی‌اهمیت بنظر برسد اما پاسخ دادن به سوالات زیر قطعا کمک بزرگی به شما خواهد کرد تا نوع مبل راحتی مورد نظرتان را به درستی مشخص کنید...

  • آیا تفاوت‌‌های اساسی بین مبل راحتی ایتالیایی، مبل راحتی چستر و مبل راحتی ال را می‌دانید؟
  • کدام مبل راحتی مناسب شخصیت شماست؟
  • کدام رنگ را برای مبل ترجیح می‌دهید؟
  • بیشتر وقت خود را در کدام اتاق می‌گذرانید؟ (حال، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق کار)
  • مبل را برای چند نفر درنظر دارید؟
  • کدام جنس پارچه را برای مبل راحتی ترجیح می‌دهید؟ (چرم، ابریشم، پشم، پنبه)
  • آیا به حیوانات خانگی اجازه می‌دهید روی مبل بشینند؟
  • شیشه، فلز، چوب، پارچه، دوست دارید کدام یک از این مواد بیشتر در خانه‌تان ببینید؟
  • در مبل راحتی خود دنبال چه هستید؟ زیبایی و سبکی؟ نرمی و راحتی؟ مقاومت و دوام؟
  • ترجیح می‌دهید روی مبل خود چکار انجام دهید؟ مهمانی‌های دورهمی؟ تماشای تلویزیون؟ و...
  • بودجه شما برای خرید مبل راحتی چقدر است؟

مبل راحتی پایه فلزی

پاسخ‌های شما به تمام این موارد احتمالا یک خرید مطمئن را رقم خواهد زد، بدیهی است که اگر یک مبل با ویژگی‌های شخصیتی و نیاز‌های شما سازگاری نداشته باشد خریدن آن اصلا منطقی نیست.

مشخصات فنی مبل راحتی

با اندکی پرس و جو متوجه خواهید شد که بازار مبل همانند سایر بازارها تحت تاثیر افزایش قیمت ها قرار گرفته است بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید تا درگیر اجناس تقلبی و بی‌کیفیت نشوید، با انتخاب اشتباه، خود را متحمل خسارت مالی نکنید! برای درامان ماندن از این مسئله باید نسبت به ساختار و اسکلت بندی مبل راحتی یکسری اطلاعات اولیه داشته باشید، ما در اینجا یکسری از این موارد را برای شما بیان کرده ایم.

صندلی‌های یک مبل راحتی ایده آل باید برای تمام اعضای خانواده راحت باشند پس اگر قصد خرید مبل دارید حتما شخصیت‌ها و موقعیت‌های مختلف خانوادگیتان را درنظر بگیرید مثلا یک مبل راحتی ال برای اینکه با خیال آسوده کنار هم جمع شوید یا یک مبل راحتی تخت خوابشو برای رفع مشکل کمبود اتاق خواب، گزینه مناسبی است.

بررسی عمق صندلی‌ها نباید فراموش شود یعنی متناسب با قد خود، صندلی‌های عمیق یا کم عمق انتخاب کنید، وقتی روی مبل راحتی می‌نشینید ارتفاع کف مبل باید به گونه‌ای باشد که پاهایتان روی زمین قرار بگیرد و زانوها کمی جلوتر از قسمت نشیمن قرار بگیرد، در بعضی از مبل‌ها از چند کوسن کوچک و بزرگ برای تنظیم ارتفاع بین تکیه گاه و نشیمن استفاده می‌شود. اگر کاناپه جایی است که دوست دارید چرت بزنید، حتما روی آن دراز بکشید و ببینید آیا به اندازه کافی بزرگ است که احساس راحتی بکنید یا نه؟!

 

اسکلت بندی مبل راحتی

ممکن است بنا به دلایل مختلف با گذر زمان، پارچه‌ها و بالش‌ها و کوسن‌های مخصوص مبل راحتی زیبایی اولیه خود را ازدست بدهند و فرسوده شوند، در این حالت به آسانی با اندکی هزینه می ‌توانید آنها نو کنید اما اگر فریم و اسکلت بندی نامرغوب داشته باشید مشکل به سادگی حل نخواهد شد و شاید مجبور باشید کلا به سراغ مبل راحتی جدید بروید.

اسکلت بندی مبل راحتی خوب مانند مبل چستر اصل باید محکم و باکیفیت باشد، در بدنه چوبی مبل‌های ارزان قیمت ممکن است از تخته خرده چوب، فلز و یا پلاستیک استفاده شود درحالی در مبل راحتی خوب از تخته چوب مقاوم مانند چوب راش، چوب گردو، بلوط و... به کار می‌رود، در برخی از کارگاه‌ها از چوب کاج نامرغوب نیز برای ساخت مبل راحتی استفاده می‌شود که در این صورت بعد از حدود 4-5 سال بدنه چوبی شروع به تغییر شکل می‌کند و حالت اولیه خود را از دست می‌دهد.

واما در قسمت پایه مبل، حتما دقت کنید تمام اجزای پایه‌ها یکسره و جدا ناپذیر باشند و توسط رولپلاک و چسب به بدنه متصل نشده باشند، بدیهی است که پایه‌های مجزا و وصله مقاومت و عمر طولانی نخواهد داشت!!! راستی چک کردن دسته مبل‌ها را فراموش نکنید، استحکام، راحتی، قرار گرفتن درجای درست، اندازه و ارتفاع دسته ها را حتما تست کنید.

مبل راحتی کوچک یا بزرگ؟!

حواستان باشد درکنار مسئله قیمت مبل راحتی و کیفیت آن، ابعاد مبل نیز خیلی مهم است چرا که بارها از فروشندگان شنیده ایم مشتریان به محض دیدن یک مبل آنچنان محو زیبایی و راحتی آن می‌شوند که بطور کل فراموش می‌کنند مبل مورد نظرشان به قدری بزرگ است که حتی از در خانه هم عبور نمی‌کند و مجبورند علی رغم میل باطنی خود متحمل خسارت شده و مبل را بازگردانند.

اگر فضای اتاقتان به قدر کافی بزرگ است ما به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما انواع مبل چستر را بررسی کنید ولی نگران خرید مبل برای اتاق نشیمن کوچکتان نباشید چون مبل راحتی ال با انواع مدل و سایز به شما کمک خواهد کرد تا از فضا نهایت استفاده را کنید، بنابراین قبل از مراجعه به بازار مبل حتما مشخص کنید مبل راحتی را برای کدام بخش از خانه و برای چه کاری می‌خواهید.

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

ندا قدیانی :
0 0
سلام کلاف داخلی مبل چوب روس بهتره یا چوب راش
مدیریت :
0 0
سلام برای کلاف داخلی چوب روس بهتره چون توسط موریانه و حشرات خورده نمی شود.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()