02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 29 اسفند 1401 در ساعت 58 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
مدل کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی

مدل کاغذ دیواری مناسب برای اتاق پذیرایی

کاغذ دیواری از جمله عناصر مهمی است که می تواند طراحی منزل شما را تکمیل کرده و جلوه ای زیبا به آن ببخشد. در میان قسمت های مختلف یک خانه، اتاق پذیرایی به دلیل نوع کاربری آن، مهمترین بخشی است که مورد توجه قرار گرفته و استفاده از وسایل و متریال باکیفیت و زیبا برای تزئین و اجرای چیدمان آن، در اولویت قرار می گیرد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ساخت ساختمان خود را به پایان رسانده و یا در پی ایجاد تغییراتی اساسی در سالن پذیرایی می باشید، ما را در ادامه این مطلب، همراهی کنید.

 

 انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق پذیرایی

تمامی افراد سعی دارند تا با انتخاب بهترین متریال برای دکوراسیون منزل خود، ظاهری جذاب با ویژگی های زیبایی شناسی خاص در خانه ایجاد کنند. از این رو انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای بخش پذیرایی منزل می تواند چالش برانگیز باشد. تنوع این محصولات، این دشواری را دو چندان کرده و افراد را در انتخاب خود، مردد می سازد؛ اما این مسئله زمانی حل می شود که هدف خود را مشخص کنید.

شما می توانید با مشخص کردن هدف و انتظارات خود، به خوبی در مورد انتخاب کاغذ دیواری، میز تلویزیون، مبلمان و یا دیگر وسایل و تجهیزات، تصمیم بگیرید. مشخص کنید که هدف از انتخاب، خرید و چیدمان این محصولات در اتاق، ایجاد چه نوع سبکی بوده و یا انتظار دارید این محصولات در کنار هم، چه احساسی را در خود شما و یا میهمانانتان ایجاد کند. به این ترتیب می توانید بهترین انتخاب ها را داشته و بهترین وسایل و محصولات را خریداری کنید.

 

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی

زیبایی، تنوع و قابلیت تمیز کردن راحت، از جمله دلایل استقبال مردم از کاغذهای دیواری هستند؛ اما توجه داشته باشید که انتخاب این مصالح آن چنان که از دور به نظر می رسد، ساده نیست. در این انتخاب باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید تا خریدی عالی داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

 سبک چیدمان اتاق پذیرایی را مشخص کنید

در دکوراسیون اتاق پذیرایی از سبک های مختلفی استفاده می شود. برخی ترجیح می دهند از سبک کلاسیک استفاده کنند. این سبک، تداعی کننده جلوه های اشرافی و تجمل گرایانه است. در سبک کلاسیک معمولاً شاهد استفاده از محصولاتی نظیر آینه کنسول در اشکال و طرح های فاخر، مبلمان سلطنتی و ... هستیم. از این رو باید کاغذ دیواری انتخاب کنید که با این سبک، تناسب داشته باشد.

در سبک چیدمان مدرن، تمرکز اصلی بر روی سادگی، استفاده از رنگ های خنثی و متریال به روز است. در این سبک از المان های مختلفی با طراحی خاص نظیر مبل راحتی ال چستر، مبل های تخت خوابشو و یا میز تلویزیون هایی با طرح های مدرن نظیر میز تلویزیون ست میداس استفاده می شود؛ بنابراین اگر از طرفداران این سبک هستید بهتر است از کاغذ دیواری های مدرن که به صورت سه بعدی و یا با طرح و رنگ های خاص تولید شده اند استفاده کنید.

 به ابعاد اتاق پذیرایی توجه کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب کاغذ دیواری مد نظر قرار دهید، ابعاد سالن پذیرایی است. شما باید توجه داشته باشید که ابعاد این اتاق چقدر است. سپس دقت کنید که در اتاقی با این ابعاد، از چه وسایلی و چیدمانی استفاده شده است. به عنوان مثال اگر اتاقی کوچک دارید و در آن از مبل راحتی تخت خواب شو، میز آرایش و ... استفاده کرده اید، ممکن است استفاده از کاغذ دیواری با طرح شلوغ و یا رنگ تیره، نمای نامناسبی به اتاق شما بدهد.

این در حالی است که در اتاق های بزرگ، می توان متناسب با سبک چیدمان اتاق، از مبل و یا وسایل متنوعی چون انواع مبل سلطنتی یا مدل های مختلف مبل های راحتی نظیر مبل راحتی کاریزما، میز تلویزیون خمره ای معرق و میز آرایش آن، استفاده کرده و در عین حال، کاغذ دیواری با طرح مرتبط با آنها نیز انتخاب کرد.

 مکان مناسب برای نصب کاغذ دیواری در اتاق پذیرایی را مشخص کنید

برای این که نصب کاغذ دیواری در اتاق پذیرایی منزل را به صورت اصولی انجام دهید باید نقطه تمرکز را در این اتاق پیدا کنید. برای این کار می توانید به محل قرار گیری میز تلویزیون توجه داشته باشید یا تابلو، شومینه و ... را به عنوان این نقطه در نظر بگیرید. معمولاً در دکوراسیون های امروزی، محل قرار گیری تلویزیون به عنوان نقطه تمرکز در نظر گرفته می شود. متناسب با مدل میز، کاغذ دیواری مناسبی انتخاب کرده و پشت آن نصب کنید. برای میزهایی با طرح لوکس نظیر میز تلویزیون های معرق از کاغذ دیوارهایی با طرح و رنگ مجلل استفاده می شود؛ اما برای مدل های مدرن، معمولاً رنگ های خنثی و ساده انتخاب می گردند.

 نورگیری اتاق پذیرایی چقدر است؟

اگر پذیرایی منزل دارای پنجره های بزرگ رو به آفتاب باشد قطعاً حجم نور وارد شده به اتاق، زیاد خواهد بود. در این موارد می توان از کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره و یا تند استفاده کرد. به عنوان مثال شما می توانید ترکیبی از کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره و خنثی را انتخاب کرده و متناسب با آنها، از انواع مبل راحتی چستر یا مبل های کلاسیک، میزهای تلویزیون و یا آینه کنسول مناسب استفاده کنید. این در حالی است که اگر نورگیری اتاق، کم باشد باید از کاغذ دیواری رنگ روشن استفاده کنید. تا حد امکان از قرار دادن وسایل زیاد در اتاق، خودداری نمایید.

 نتیجه گیری

در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی باید نکات ذکر شده در بالا را مد نظر قرار دهید. این موارد به شما کمک می کنند تا انتخابی ایده آل داشته و از جلوه به وجود آمده در اتاق، لذت ببرید. 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()