02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 19 دی 1401 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )
چیدمان مبلمان برای عید نوروز

چیدمان مبلمان برای سال نو و عید نوروز

یکی از بهترین مراسمات ایرانی ها، جشن سال نو است. در این شب همه افراد خانواده نزد بزرگان خانواده جمع شده و این روز  را به جشن و خوشگذارنی می پردازند. از این رو مهم است که چیدمان مبلمان منزل به گونه ای باشد که افراد به راحتی در کنار هم جمع شده و لحظاتی خوش در کنار هم داشته باشند. با توجه به این گفته ها می توان به اهمیت چیدمان مبلمان برای عید نوروز پی برد.

بر همین اساس در این مقاله به بررسی نکات مهم چیدمان مبلمان برای مهمانی سال نو پرداخته و اصول مهم برای داشتن دکوراسیون زیبا و دل انگیز و در عین حال مناسب برای این شب را بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم چیدمان مبلمان برای عید

عید نوروز از مهمترین روز هایی است که ایرانی ها برای آن برنامه های مختلفی داشته و سعی می کنند این شب را به خوشی سپری کنند. یکی از بهترین رسوم این روز ها، جمع شدن در خانه یکی از اعضای خانواده است که معمولاً این دورهمی در منزل بزرگان خاندان برگزار می شود. همین امر موجب می گردد تا چیدمان مبلمان در این روز کمی متفاوت تر از سایر اوقات باشد. این چیدمان باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای دور هم جمع شدن افراد وجود داشته باشد و در عین حال، زیبایی دکوراسیون منزل دچار اخلال نشود.

با توجه به این گفته ها می توان چنین بیان داشت که برای چیدمان مبلمان در شب سال نو باید به نکات مهمی توجه نمود. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب بهترین کانون توجه

یکی از مهمترین نکات این چیدمان، انتخاب نقطه کانونی مناسب است. به عنوان مثال اگر قرار است میزی مخصوص برای قرار دادن میوه ها، آجیل و ... در روز سال نو تزئین کنید، این میز می تواند بهترین نقطه کانونی باشد. مبلمان را به گونه ای در اطراف این میز بچینید که افراد دید کافی نسبت به این میز داشته باشند.

اصول چیدمان مبلمان برای شب عید با رعایت نقاط کانونی

ایجاد حس صمیمیت

توجه داشته باشید که هدف افراد از در کنار هم بودن، احساس صمیمیت و سپری کردن اوقات خوش در کنار یکدیگر است. از این رو مهم است که چیدمان مبلمان مخصوصاً در منازل بزرگ به گونه ای باشد که افراد احساس صمیمیت داشته و فضای منزل دارای جوی ویژه باشد.

  بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مبل راحتی برای منازل کوچک

رعایت کنتراست در چیدمان مبلمان

در چیدمان مبل راحتی و یا سلطنتی به این نکته توجه داشته باشید که رعایت کنتراست می تواند بهترین جلوه را به دکوراسیون منزل شما بدهد. به این صورت که اگر مبلمان شما دارای اشکالی گوشه دار مانند مستطیل است سعی کنید از میزهایی گرد برای تکمیل آنها استفاده کنید. این امر به زیباتر شدن جلوه دکوراسیون منزل شما کمک بزرگی خواهد نمود.

اصول چیدمان مبلمان و رعایت مسیر رفت آماد

توجه به مسیر رفت و آمد افراد

در روز های سال نو به دلیل حضور مهمان در منزل باید به راحتی مسیر رفت و آمد برای افراد نیز توجه نمود. از این رو چیدمان مبلمان در شب سال نو باید به گونه ای باشد که فاصله میان مبل ها و میزها به خوبی رعایت شده و در عین حال افراد بتوانند به راحتی در این فواصل رفت و آمد کنند. این امر به تسهیل پذیرایی از مهمان ها نیز کمک خواهد نمود.

رعایت این نکته مخصوصاً در چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک و یا حتی مبل سلطنتی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در خانه هایی با ابعاد کوچک که پذیرای مهمان در شب سال نو خواهد بود باید ضمن زیبایی دکوراسیون، به جادار بودن فضا و همچنین استفاده از کلیه فضاهای موجود دقت زیادی شود. تنها در این حالت است که می توان از مهمان های این شب به راحتی پذیرایی نموده و شبی به یاد ماندنی را سپری کرد.

  بیشتر بخوانید: اصول ست کردن مبلمان با فرش

استفاده از رنگ های بهاری

بهار پر از رنگ های زیبا و جذاب می باشد. به همین خاطر در شب سال نو می توان از این رنگ ها در دکوراسیون منزل و چیدمان مبل ها استفاده نموده و حال و هوای منزل و مهمان ها را به کلی تغییر داد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در این روز ها میزبان مهمان های زیادی می باشید و در پی بهترین چیدمان مبلمان برای عید نوروز هستند توصیه می شود استفاده از رنگ های بهاری در این دکوراسیون را فراموش نکنید.

استفاده از گل های بهاری برای چیدمان مبل راحتی در عید نوروز

به عنوان مثال می توانید از رومیزی هایی با رنگ های بهاری مانند سبز، سفید و یا قرمز استفاده کرده و زیبایی دکوراسیون منزل خود را به رخ بکشید. در ضمن استفاده از این رنگ ها می توانند به شاد و سرحال جلوه دادن دکوراسیون و فضای منزل نیز کمک کنند.

استفاده از تزئینات مربوط به سال نو

یکی دیگر از نکات مهم در چیدمان مبلمان برای پذیرایی از مهمان های سال نو، استفاده از تزئینات و نمادهای این شب در دکوراسیون منزل می باشد. پس از آنکه مبلمان منزل خود را به صورت اصولی چیدید می توانید تزئیناتی چون ظروف میوه های بهاری و زمستانی مانند سیب و انار و ... را بر روی میز قرار دهید. استفاده از کاج در کنار مبلمان نیز می تواند به ایجاد این فضا کمک زیادی نماید.

استفاده از گیاهان برا چیدمان زیبای مبلمان

قرار دادن میزی در گوشه ای از خانه و چیدن میز سال نو نیز می تواند ایده مناسبی برای زیباتر شدن دکوراسیون و چیدمان مبلمان در سال نو باشد. با قرار دادن کاج های رنگی، میوه های بهاری، چند شاخه گل و کتاب بر روی این میز می توانید جلوه ای منحصر به فرد ایجاد نموده و منزل خود را زیباتر نشان دهید.

کلام پایانی

شب سال نو، شبی خوش و به یاد ماندنی برای تمامی ما ایرانی ها است. همه ما سعی می کنیم این شب را در کنار عزیزان و به خوبی و خوشی به سرانجام برسانیم. از این رو جمع شدن در کنار هم را می توان جزء جدایی ناپذیر این روز ها و شب ها دانست.

به همین دلیل با نزدیک شدن به این روز ها، اکثر افراد به فکر ایده های ناب برای چیدمان مبلمان در شب سال نو هستند. از این رو در این مقاله با بیان نکات مهمی که باید در چیدمان مبلمان برای این شب رعایت شوند و همچنین ذکر چند ایده جذاب، سعی بر آن شد تا راهنمایی های لازم در این زمینه به مخاطبان ارائه شده و بهترین لحظات برای آنها ثبت شود.

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

همایون :
4 2
سلام شما ارسال به کیش هم دارید؟
مدیریت :
5 1
سلام و عرض ادب بله ارسال به سراسر ایران داریم. کیش و قشم هم امکان ارسال محصولات سرویس خواب و مبلمان داریم.
سیما رهنما :
4 1
سلام ممنون از مقاله خوبتون شما فروش مبل راحتی دارید؟ من برای جهیزیه خودم دنبال مبلمان هستم اما ی سبک خاصی رو مد نظر دارم چطور می تونم مدل های شما رو ببینم!
مدیریت :
5 0
سلام و عرض ادب بله مجموعه دیجی چوب فروشگاه اینترنتی مبلمان و سرویس خواب هست و می تونید از هر مدل که بخواید انتخاب تا براتون ساخته و ارسال بشه. اگر هم مدلی رو مد نظر دارید می تونید برای ما از طریق شماره تماس سایت ارسال کنید تا موارد مشابه رو براتون ارسال کنیم.
یاسمین :
1 3
سلام ما برای مبلمون بیشتر از کاور استفاده می کنیم این کار به نظرتون برای نگهداری از مبل خوبه!
مدیریت :
1 0
استفاده از کاور نایلونی بیشتر باعث خراب شدن و پوسیده شدن پارچه مخصوصا در مناطق مرطوب میشه اما از لکه و صدمه به مبل محافظت می کنه
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
7 / 10
از 11 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()