02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 14 مرداد 1401 در ساعت 30 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
راهنمای خرید سرویس خواب 100% قبل از خرید بخوانید!

در زمان انتخاب سرویس چوب به چه نکاتی باید توجه شود

 

راهنمای خرید سرویس خواب

راهنمای برای خرید سرویس خواب را می تواند یک راهکار تضمینی برای خرید سرویس خواب باکیفیت و متناسب با دکوراسیون اتاق خواب به شمار آورد. در صورتی که هنگام انتخاب و خرید این محصولات، اطلاعات لازم را کسب نموده و همچنین راهنمایی لازم را از فروشنده دریافت نمایید، خریدی مطمئن و جذاب خواهید داشت.

در حال حاضر وجود یک سرویس خواب استاندارد از لوازم مهم و ضروری هر خانه محسوب می شود. این محصول علاوه بر آنکه استراحت توأم آرامش را پس از یک روز سخت کاری برای افراد تأمین می کند، باعث جذابیت و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب نیز می شود. البته این امر در صورتی امکان پذیر است که با اجزای مختلف سرویس خواب آشنایی داشته و آنها را متناسب با دکوراسیون اتاق خواب خریداری نمایید.

به همین جهت در ادامه به معرفی انواع سرویس خواب و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخته و تمامی اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه سرویس خواب را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

سرویس خواب شامل چیست؟

به طور معمول به کالای خواب که در کنار هم در یک اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند، سرویس خواب گفته می شود. این اقلام علاوه بر تأمین نیاز افراد به هنگام استراحت، به ایجاد محیطی زیبا و دلنشین در اتاق خواب کمک می کنند.

لوازم موجود در سرویس خواب در کنار هم دیگر به صورت ست به فروش می رسند؛ اما می توانید برخی از این اقلام را هنگام خرید حذف نمایید.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

تمام اجزای تشکیل دهنده انواع سرویس خواب مدرن، سلطنتی، کلاسیک و ... شامل موارد زیر می باشند:

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • میز آرایش
  • آینه قدی
  • صندلی میز آرایش
  • پاف نشیمن
  • فایل کشو
  • کفی تخت خواب

لازم به ذکر است خرید تمامی این لوازم، ضروری نیست؛ بنابراین می توانید با توجه به نیازهای خود، برخی از این تجهیزات سرویس خواب دونفره یا تک نفره را از لیست خرید حذف کنید.

تخت خواب و انواع مدل تخت خواب دو نفره زیر کشو دار

سرویس تخت خواب

تخت خواب، از اصلی ترین اجزای سرویس چوب به شمار می رود. این وسیله در ابعاد و شکل های مختلف طراحی شده و متناسب با دیزاین اتاق به کار می رود. از مهم ترین نکاتی که لازم است هنگام خرید تخت خواب به آن دقت داشته باشید، توجه به سن افراد، متراژ اتاق و همچنین تعداد نفراتی است که از تخت استفاده می کنند. بر این اساس، تخت خواب به انواع زیر تقسیم بندی می شود:

  • تخت خواب دو نفره
  • تخت خواب تک نفره
  • تخت خواب دو طبقه
  • تخت نوجوان
  • تخت نوزاد

پاتختی

در هر سرویس خواب معمولاً دو عدد پاتختی وجود دارد که اکثراً به صورت دو تایی به فروش می رسند. این لوازم، ارتفاعی برابر با تخت داشته و در دو طرف آن قرار می گیرند. طرح پاتختی نیز دقیقاً مشابه طرح و رنگ بندی تخت سرویس خواب است. کاربران می توانند از کشوهای پاتختی به منظور نگهداری وسایل استفاده کرد.

نکته: خرید پاتختی ضروری نیست؛ بنابراین در صورتی که پس از اطلاع از قیمت سرویس خواب و عدم تناسب آن با بودجه ای که برای خرید کنار گذاشته اید، می توانید از خرید پاتختی صرف نظر کنید. همچنین اگر ابعاد اتاق، کم است به جای دو عدد، یک پاتختی را خریداری نمایید.

میز آرایش – آینه کنسول

از دیگر اجزای سرویس خواب می توان به میز آرایش اشاره نمود. میز آرایش معمولاً با آینه به فروش می رسد. این وسیله با سایر اجزای این محصول هماهنگ یا به اصلاح ست است. از میز آرایش می توانید برای نگهداری و نظم بخشیدن به لوازم آرایشی خود استفاده نمایید.

آینه قدی سرویس خواب اسپرت ماریا

آینه قدی گردان سرویس خواب اسپرت ماریا مشاهده سرویس خواب ماریا و خرید

آینه قدی

اگر می خواهید بین آینه قدی و آینه میز آرایش یک مورد را برای اتاق خواب انتخاب کنید، خرید آینه قدی بهترین گزینه خواهد بود. این آینه ها تصویر را به طور قدی نشان داده و علاوه بر کاربرد برای آرایش، می توان از آن به هنگام پوشیدن لباس و مشاهده تناسب آن با بدن نیز استفاده نمود.

نکته: دقت داشته باشید که هنگام خرید آینه های قدی، این لوازم را متناسب با دکوراسیون اتاق و سایر لازم موجود در آن انتخاب نمایید.

صندلی میز آرایش

صندلی میز آرایش از ابزار مهم و کاربردی در انواع سرویس خواب جدید به شمار می رود. این ابزار با رنگ و طرح میز آرایشی به طور کامل در تناسب است. در انتخاب صندلی میز آرایش باید به ارتفاع آن دقت زیادی داشته باشید.

پاف نشیمن

پاف نوعی صندلی نشیمن است که نسبت به صندلی معمولی میز آرایش، نرم تر و راحت تر می باشد. این وسیله بدون پشتی و دسته بوده و در تمام مناطق اتاق خواب قابل استفاده می باشد. پاف در بسیاری از مواقع ساختار پارچه ای دارد. با این حال از عنصر چوب نیز در ساخت این وسیله استفاده می شود.

 برخی از مدل های جدید پاف نشیمن علاوه بر آنکه برای نشستن و استراحت مورد استفاده قرار می گیرند ساختاری جعبه ای داشته و با برداشتن رویه آن می توان از آن برای نگهداری برخی از لوازم مانند اسباب بازی استفاده نمود.

فایل 5 کشو سرویس خواب اسپرت آران

فایل کشو

در صورتی که در اتاق خواب خود کمد دیواری ندارید می توانید از فایل های کشوی سرویس خواب برای نگهداری لوازم خود مانند لباس، کفش و... استفاده نمایید. به منظور رفع نیاز کاربران، تولیدکنندگان انواع سرویس خواب تک نفره و دونفره، تعداد کشوهای فایل در سرویس های خواب های مختلف با هم فرق دارند؛ بنابراین این وسیله را می توانید متناسب با تعداد کشوی مورد نیاز خود خریداری نمایید.

کفی تخت خواب

کفی تخت خواب، زیر تشک قرار گرفته و به سبب وزن بالایی که تحمل می کند لازم است استحکام بالایی داشته باشد. به همین دلیل در ساخت آن از مواد باکیفیت استفاده می شود. انواع کفی تخت خواب شامل موراد زیر می باشد:

  • کفی چوبی
  • کفی فلزی
  • کفی جک دار

نکته: ضخامت و تعداد ورق های به کار رفته در کفی برای افزایش استحکام و جلوگیری از خمیدگی، نقش اصلی را در تعیین قیمت کفی سرویس خواب ایفا می کنند.


 

بیشتر بخوانید: حرفه ای در خرید سرویس خواب 


انواع مدل سرویس خواب

امروزه شاهد عرضه انواع سرویس خواب در بازار هستیم. این محصولات بر اساس نوع متریال و همچنین سبک طراحی، تقسیم بندی می شود. با توجه به این گفته ها می توان این کالای خواب را به انواع زیر دسته بندی نمود:

  • سرویس خواب سلطنتی
  • سرویس خواب کلاسیک
  • سرویس خواب استیل
  • سرویس خواب اسپرت
  • سرویس خواب باکس دار
سرویس خواب سلطنتی پردایس رنگ طلایی سرگل ورق طلا
سرویس خواب سلطنتی پردیس
ساخته شده از چوب راش
ابعاد 180 * 200
تخت خواب + میز آرایش + آینه + پاتختی + صندلی
رنگ بندی متنوع در چوب و پارچه 
مشاهده و خرید سرویس خواب پردیس

 سرویس خواب سلطنتی

سرویس خواب سلطنتی یکی از اقلام شیک و لوکس این تجهیزات است و ابعاد تخت در این سرویس مشابه تخت های دیگر است. با این تفاوت که قسمت تاج تخت خواب سلطنتی، بلندتر بوده و برای افزایش جذابیت آن از منبت کاری در این قسمت استفاده می شود. وجود منبت کاری های ظریف در تمامی اجزای محصول، استفاده از چوب گران قیمت، به کار بردن پارچه باکیفیت و... سبب شده است تا قیمت سرویس خواب سلطنتی در مقایسه با سایر سبک های سرویس خواب، بالاتر باشد.

 

سرویس خواب کلاسیک روما رنگ سفید
سرویس خواب کلاسیک روما
ساخته شده از ام دی اف - MDF
ابعاد 160 * 200
تخت خواب + میز آرایش + آینه + پاتختی + صندلی
رنگ بندی متنوع در چوب و تغییر ابعاد
مشاهده و خرید سرویس خواب روما

سرویس خواب کلاسیک

در صورتی که در طراحی دکوراسیون منزل، خود به ویژه اتاق خواب، از سبک کلاسیک استفاده نموده اید، سرویس خواب کلاسیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این محصولات معمولاً در رنگ های خنثی و متناسب با سبک کلاسیک ساخته می شوند. در ساخت آنها از منبت کاری جهت ایجاد طرح های ظریف و جذاب در قسمت های پایه، تاج تخت، اطراف آینه، پایه های میز آرایش و ... استفاده می شود.

این محصولات شباهت زیادی به سرویس انواع سلطنتی این محصولات دقت کنید.

سرویس خواب استیل

سرویس خواب استیل یکی از جذاب ترین و جدیدترین نوع سرویس خواب به شمار می رود. در ساخت این سرویس خواب مدرن از یراق آلات و مواد پلیمری باکیفیت و چوب های مستحکم مانند راش، افرا، گردو و... استفاده می شود. استفاده از رنگ های جذاب مانند ورق طلا، گردوئی، سفید و ... در این محصولات، بسیار رایج است. وجود منبت کاری های ظریف سبب بالا رفتن قیمت سرویس خواب استیل شده است.

سرویس خواب اسپرت ایتالیایی رنگ فندقی
سرویس خواب اسپرت ایتالیایی 
ساخته شده از ام دی اف - MDF و چوب
ابعاد 160 * 200
تخت خواب+میز آرایش+آینه+پاتختی+صندلی+پاف+فایل
رنگ بندی متنوع در چوب و تغییر ابعاد
مشاهده و خرید سرویس خواب ایتالیایی

سرویس خواب اسپرت

سرویس خواب اسپرت از محصولاتی است که در دیزاین مدرن و لوکس اتاق می تواند بهترین گزینه باشد. این سرویس خواب با ویژگی های به خصوص خود باعث ایجاد محیطی جذاب و جلوه ای خاص در اتاق خواب می شود.

در حال حاضر مدل های متنوعی از سرویس خواب اسپرت تولید و در بازار به فروش می رسد. سرویس خواب عروس اسپرت، سرویس خواب دخترانه و پسرانه اسپرت و سرویس خواب دو نفره اسپرت از جمله مدل های متنوع این محصولات محسوب می شوند.

سرویس خواب اسپرت آپیروس زیر کشو و باکس دار
سرویس خواب اسپرت آپیروس
تمام باکس و کشو در زیر تخت خواب
ابعاد 160 * 200
تخت خواب+میز آرایش+آینه+پاتختی+صندلی
رنگ بندی متنوع در روکش چوب
مشاهده و خرید سرویس خواب آپیروس

سرویس خواب باکس دار

در صورتی که می خواهید از تخت خواب، علاوه بر استراحت، برای نگهداری برخی از وسایل خود استفاده کنید، تخت باکس دار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ساختار این تخت ها به گونه ای طراحی شده است که گویا دو تشک روی هم قرار گرفته است؛ اما در اصل در قسمت زیر تشک، یک عدد باکس قرار دارد که می توان با بلند کردن تشک به این قسمت دسترسی داشت.

بهترین جنس سرویس خواب کدام است؟

توجه به استحکام و کیفیت سرویس خواب در هنگام خرید، باعث می شود تا محصولی باکیفیت خریداری نموده و شاهد دوام و کارایی آن در درازمدت باشید؛ اما با همه این گفته ها، در اکثر موارد این سؤال پی شمی آید که بهترین جنس سرویس خواب، کدام است؟

در پاسخ باید گفت بر اساس نظر کارشناسان فعال در این حوزه در صورتی که متریال به کار رفته در تولید این محصولات، به صورت درجه یک بوده و در ساخت آن از استانداردهای بین المللی پیروی شده باشد، سرویس خواب های مختلف دارای طول عمر بالایی خواهند بود؛ اما در این میان، چوب به عنوان بهترین و مرغوب ترین متریالی که در ساخت و تولید سرویس خواب مورد استفاده قرار می گیرد شناخته می شود.

انواع متریال ساخت سرویس خواب

در حال حاضر برای ساخت سرویس خواب از متریال های مختلفی استفاده می شود. انواع سرویس خواب بر اساس متریال ساخت عبارت اند از:

  • سرویس خواب چوب راش
  • سرویس خواب ام دی اف
  • سرویس خواب ملامینه/نئوپان
  • سرویس خواب فلزی
  • سرویس خواب ABS

 

سرویس خواب سلطنتی ساحل رنگ طلایی سرگل ورق طلا
سرویس خواب سلطنتی ساحل
متریال چوب  راش و ام دی اف
ابعاد 180 * 200
تخت خواب+میز آرایش+آینه+پاتختی+صندلی
رنگ بندی متنوع چوب و پارچه
مشاهده و خرید سرویس خواب ساحل

سرویس خواب چوب راش

سرویس خواب چوب راش از چوب راش درجه یک ساخته می شود. این سرویس دارای روکش رنگ پلی استر با مقاومت بالا در مقابل گرما و خراشیدگی بوده و در رنگ هایی متنوع و جذاب به فروش می رسد. سرویس خواب های ساخته شده با چوب راش از بهترین گزینه ها برای خرید سرویس خواب عروس محسوب می شود.


 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سرویس خواب عروس و رنگ آن

سرویس خواب ام دی اف

از بهترین و باکیفیت ترین متریال برای سرویس های خواب می توان به ام دی اف MDF اشاره نمود. این سرویس از ورق های باکیفیت ام دی اف ساخته می شود. کیفیت بالای این ورقه MDF باعث شده است تا در مقابل هوا و رطوبت مقاومت بالایی داشته و آسیب نبیند.

ورق های ام دی اف در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شوند. به همین دلیل سرویس خواب ام دی اف را می توان در رنگ های متنوع بر اساس سبک دکوراسیون اتاق خواب، خریداری کرده و استفاده نمود.

سرویس خواب ملامینه/ نئوپان

سرویس خواب ملامینه از ورق هایی از جنس نئوپان ساخته می شود. ورقه های ملامینه روکش پرس شده روی نئوپان که خرده های چوب آمیخته شده با نوع خاصی از چسب را در ترکیب خود دارند. ورق های ملامین دارای روکش زیبایی هستند که علاوه بر جذابیت، سبب افزایش مقاومت این ورقه های می شود.

سرویس خواب ملامینه دارای ساختار مشابهی با سرویس خواب ام دی اف است؛ اما تفاوت اساسی این دو محصول در آن است که ام دی اف ساختاری فشرده تر و مقاوم تر نسبت به نئوپان دارد. همین امر سبب شده است قیمت سرویس ملامینه نسبت به سرویس خواب ام دی اف، کمتر باشد. 

سرویس خواب فلزی

سرویس خواب فلزی معمولاً از فلز آهن ساخته می شود. تمامی قسمت های این سرویس از فلز ساخته شده و بنابراین ظرافت و جذابیت سرویس های چوبی را ندارند. در صورتی که برای خرید سرویس خواب تک نفره یا دونفره مورد نظر، بودجه کمی در نظر دارید، خرید سرویس خواب فلزی انتخاب مناسبی خواهد بود.

سرویس خواب ABS

در تولید سرویس خواب ABS از مواد پلاستیکی استفاده می شود. این مواد پلاستیکی، ضد آب بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند.

خاصیت رنگ پذیری این متریال باعث شده است تا سرویس خواب ABS در رنگ های متنوع تولید شود. به منظور ایجاد طرح های متنوع در این سرویس خواب، پلیمر را تا دمای 200 درجه سانتی گراد حرارت داده و سپس طرح مورد نظر را روی آن پیاده می کنند.

راه های تشخیص بهترین جنس سرویس خواب

برای تشخیص بهترین جنس سرویس خواب ابتدا لازم است به ویژگی های هر کدام از عناصر به کار رفته در ساخت آنها دقت کنید. به عنوان مثال در صورتی که تخت خواب از جنس چوب باشد بهترین انتخاب، سرویس خواب هایی از جنس چوب گردو، راش و بلوط است. طبیعی است که سرویس خواب ساخته شده از چوب مقاوم، گرانتر خواهد بود.

کلام آخر

اهمیت داشتن سرویس خواب جدید و مدرن و متناسب با نیازهای فرد، یکی از ضروریات زندگی امروزی است. داشتن خواب راحت بستگی زیادی به تخت خوابی دارد که فرد از آن استفاده می کند. غیر از مسایلی مانند قیمت سرویس خواب، جنس و متریال مواد استفاده شده در ساخت آن، ابعاد سرویس خواب اهمیت زیادی دارد، زیرا کوچک و بزرگ بودن تخت و یا ارتفاع نامتعارف آن باعث می شود تا کیفیت خواب از دست رفته و نیاز باشد تا اقدام به تعویض این محصول کنید.

مشاهده انواع سرویس خواب جدید به همراه قیمت 

 

 

سؤالات متداول

  • سرویس خواب نئوپان بهتره یا ام دی اف؟

سرویس خواب ام دی اف در مقابل نفوذپذیری آب و حرارت، مقاومت بهتری نسبت به سرویس خواب نئوپان دارد؛ پس سرویس خواب ام دی اف انتخاب مناسب تری خواهد بود.

  • از کجا سرویس خواب ارزان قیمت و باکیفیت بخریم؟

با مراجعه به سایت دیجی چوب می توانید ضمن دریافت راهنمایی ها و مشاوره لازم برای خرید سرویس خواب، مدل های متنوع این محصول را مشاهده کرده و با قیمت مقرون به صرفه ای، خرید نمایید.

  • تخت خواب باکس دار بهتر است یا دیواری؟

تخت خواب دیواری یا تاشو معایبی مانند احتمال خراب شدن اتصالات، شکستن بدنه، محدودسازی تغییر دکوراسیون اتاق و ... را دارد. در حالی ‌که تخت خواب باکس دار هیچکدام از این معایب را نخواهد داشت.

  • سرویس خواب مدرن بخریم یا سلطنتی؟

در این موارد باید به فاکتورهایی چون سبک چیدمان اتاق خواب، سلایق شخصی و بودجه در دسترس باید توجه نمود.

  • سرویس خواب چستر چیست؟

چستر، یکی از انواع سرویس خواب است که روکش آن به طور کامل از پارچه ساخته شده است. استفاده از پارچه در آن، وجود لمسه کاری جذاب و دوخت متفاوت و با دقت در این محصول، از ویژگی های سرویس خواب چستر است. 

 

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

زارع :
0 0
سرویس خواب ایتالیایی رو با همین رنگ از شما آنلاین خرید کردم خیلی کیفیتش خوبه ممنون از شما
مدیریت :
0 0
سلام و عرض ادب مبارکتون باشه رضایت شما شعار کار ماست
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()