02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 8 اسفند 1401 در ساعت 18 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

انتخاب بهترین رنگ مبلمان برای خانه های کوچک

زندگی در خانه های کوچک امروزی، چالش های مخصوص به خود را دارد که یکی از آنها انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک می باشد. در این خرید باید رنگی انتخاب شود که هم زیبایی دکوراسیون منزل را تضمین نماید و هم فضای موجود در خانه را بزرگ و بازتر نشان دهد. از این رو باید در انتخاب رنگ مبل راحتی و یا سلطنتی برای خانه هایی با ابعاد کوچک، به نکات مهمی توجه گردد.

بر همین اساس در این مقاله از سری مقالات دیجی چوب، به بررسی بهترین و مناسب ترین رنگ پارچه مبلی پرداخته شده و نکات مهمی که باید در انتخاب رنگ مبل برای خانه های کوچک مد نظر قرار گیرد بررسی گردیده است.

نکات مهم در انتخاب رنگ مبل برای خانه های کوچک

شاید به نظر برخی از کاربران، انتخاب رنگ مبل هیچ ارتباطی با ابعاد فضای خانه نداشته باشد. این در حالی است که اگر به صورت تخصصی به این موضوع نگاه شود اهمیت انتخاب رنگ های به کار رفته در دکوراسیون منزل به وضوح نمایان خواهد شد. با توجه به این گفته ها، کارشناسان و طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی بر این نظر هستند که در انتخاب رنگ مبل برای خانه های کوچک باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید.

  بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مبل راحتی برای منازل کوچک

از جمله این نکات که هم در خرید مبل راحتی و هم در خرید انواع دیگر مبلمان مانند مبل چستر و ... باید به آنها توجه شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تاثیر نور در چیدمان مبلمان

توجه به میزان نور خانه

یکی از اصولی که می توان با استفاده از آن، فضای داخلی منازل کوچک را بزرگتر نشان داد، وجود نور کافی در منزل و یا استفاده از رنگ های روشن است. از این رو بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک که نورگیری کافی ندارند، رنگ های روشن می باشد. البته لازم به ذکر است که با قرار دادن مبل ها در کنار پنجره ها می توانید بازتاب نور بر روی مبل ها را افزایش داده و به این ترتیب فضای منزل را بزرگ تر و دلبازتر نشان دهید.

توجه به تناسب رنگ مبل با دکوراسیون منزل

وجود تناسب میان رنگ های به کار رفته در دکوراسیون منزل و یا اتاق می تواند به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک کند؛ بنابراین قبل از این که اقدام به خرید مبل نمایید، توصیه می شود رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی منزل را بررسی کنید، سپس با توجه به این رنگ ها می تواند بهترین و مناسب ترین رنگ را برای مبلمان منزل انتخاب نمایید.

  بیشتر بخوانید: قیمت مبل کلاسیک به چه عواملی بستگی دارد؟

به عنوان مثال می توانید با در نظر گرفتن رنگ کاغذ دیواری، رنگ میزهای موجود در اتاق و یا پرده ها و ...، رنگ مبل ها را نیز انتخاب کنید. البته به این نکته توجه کنید که رنگ مبل ها نباید دقیقاً مشابه رنگ به کار رفته در این المان ها باشد، بلکه یک یا دو درجه تفاوت رنگی میان رنگ این عناصر می تواند به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی و بزرگ تر جلوه نمودن فضا کمک بزرگی نماید.

 رنگ بندی مبلمان برای خانه های کوچک

توجه به تناژ رنگی مبل ها

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان و خرید مبل سلطنتی و راحتی، توجه به تناژ رنگی پارچه ها و شرایط موجود در منزل است.

کاربران باید به این موضوع دقت نمایند که آیا قرار است مبل ها در معرض نور مستقیم قرار گیرند یا خیر؟ در صورتی که منزلی کوچک؛ اما نورگیر دارید و مبل ها را کنار پنجره ها چیده اید و نور به صورت مستقیم بر روی مبل ها می تابد، احتمال این که رنگ پارچه مبلی بعد از مدتی دچار تغییر شود وجود دارد؛ بنابراین در این شرایط نباید مبلمانی با رنگ های تیره خریداری کنید.

رنگ بندی پارچه مبل در چیدمان خانه های کوچک

در این موارد، بهترین رنگ مبل برای خانه کوچک مد نظر، رنگ هایی با تناژ روشن و یا خنثی خواهد بود.

توجه به کاربری مبل ها

توجه به کاربری مبل ها و انتخاب رنگ مبل ها بر این اساس نیز از دیگر نکات مهم در انتخاب رنگ این محصولات به شمار می رود. به این صورت که کاربران باید به هنگام انتخاب رنگ مبل ها به این نکته توجه کنند که قرار است از این محصولات در کدام قسمت از منزل استفاده گردد. در صورتی که هدف از خرید مبل راحتی، استفاده از آن در قسمت نشیمن است، انتخاب رنگ های تیره تر می تواند گزینه مناسبی باشد. این امر مخصوصاً در مواردی که کودکی در منزل داشته باشید می تواند مهم تر نیز باشد، زیرا این رنگ ها به دلیل تیره بودن، لک و چرک را کمتر نشان خواهند داد.

  بیشتر بخوانید: چیدمان مبلمان برای عید نوروز

این در صورتی که است که انتخاب پارچه مبلی با رنگ روشن بر روی مبل های کلاسیک و سلطنتی که در بخش پذیرایی منزل مورد استفاده قرار می گیرند به لوکس تر شدن جلوه دکوراسیون داخلی و بزرگ تر دیده شدن فضا کمک خواهد کرد.

توجه به طرح به کار رفته در پارچه مبل ها

در بررسی گزینه های بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک باید به این نکته نیز اشاره نمود که طرح پارچه نیز در انتخاب رنگ مبلمان باید مد نظر قرار گیرد. طبق نظر طراحان داخلی، پارچه هایی که دارای طرح های شلوغ و پر هستند نمی توانند گزینه مناسبی برای منازل کوچک باشند. از این رو توصیه می شود مبل هایی با طرح های یکدست و خلوت برای این خانه ها خریداری گردد.

کلام پایانی

به صورت کلی در مورد انتخاب رنگ برای مبل های به کار رفته در خانه های کوچک می توان چنین نظر داد که رنگ های تیره باعث می شود تا فضای منزل، دلگیر و تنگ تر دیده شود. از این رو استفاده از مبل هایی با رنگ های تیره، جلوه بصری مناسبی در این منازل نخواهد داشت. این در حالی است که مبل هایی که پارچه هایی با رنگ روشن و طرح های یک دست دارند را می توان در زمره بهترین گزینه ها برای استفاده در منازل کوچک دانست. با توجه به این گفته ها، بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک رنگ هایی با تناژ خنثی و یا روشن می باشند. با خرید و استفاده از مبل هایی با رنگ های روشن می توانید فضای منزل کوچک خود را بزرگ تر و دل باز تر نشان دهید.

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()