02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 آبان 1402 در ساعت 43 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
نقش میز تلویزیون در دکوراسیون منزل

نقش میز تلویزیون در طراحی دکوراسیون داخلی

برای داشتن یک دکوراسیون کامل و بدون نقص، تجهیزات و عناصر بسیار زیادی نیاز است.‌ میز تلویزیون یکی از پرکاربردترین وسایلی است که در تکامل طراحی داخلی از آن استفاده می شود. سبک و مدل میز تلویزیون، با توجه به ساختار و طراحی کلی دکوراسیون داخلی انتخاب می شود. نکات بسیار مهمی وجود دارد که هنگام خرید میز تلویزیون مناسب باید آنها را در نظر بگیرید. در ادامه مطلب با سایت دیجی چوب همراه ما باشید تا به بررسی بیشتری از اهمیت و نقش میز تلویزیون در طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم.

نقاط کانونی میز تلویزیون

بهترین مکان برای قرارگیری میز تلویزیون (نقطه کانونی)

همانطور که می دانید، انتخاب نقطه کانونی یکی از مهمترین مراحل در طراحی دکوراسیون داخلی است. نقطه کانونی قسمتی از دکوراسیون داخلی است که به عنوان مرکز اصلی انتخاب شده و تاثیر زیادی در چیدمان کلی خانه دارد. در حقیقت، نقطه کانونی مهمترین قسمت در طراحی یک اتاق است، که چیدمان سایر وسایل با توجه به آن انجام می شود. میز تلویزیون یکی از انتخاب های رایج‌ برای نقطه کانونی است. میز تلویزیون معمولا در اتاق نشیمن و در کنار شومینه و مبلمان قرار دارد.‌ قرار گیری این سه مورد در کنار هم، دکوراسیون فوق‌ العاده زیبایی را به وجود می آورد.

  بیشتر بخوانید: جدید ترین میز تلویزیون ساده و شیک

این میز به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون، باید به گونه ای قرار بگیرد که از هر زاویه ای قابل مشاهده باشد.‌ مبلمان، قفسه ها، تزیینات و سایر عناصر تکمیل کننده باید در حول میز تلویزیون جایگذاری شوند. بهتر است مبلمان را در روبروی تلویزیون قرار دهید تا افراد راحت تر بتوانند به تماشای تلویزیون بپردازند.‌ حین چیدمان دکوراسیون داخلی، میز تلویزیون را در روبرو و یا پشت به پنجره قرار ندهید. در صورتی که پنجره روبروی تلویزیون باشد، نور منعکس شده باعث می شود که در طول روز صفحه تلویزیون به خوبی قابل مشاهده نباشد.‌ همچنین اگر این میز را پشت به پنجره قرار دهید، هنگام تماشای تلویزیون نور خورشید می تواند کمی آزار دهنده باشد. سعی کنید چیدمان تمام عناصر را طوری انجام دهید که میز تلویزیون در نقطه تاکید قرار بگیرد.

خرید میز تلویزیون

خرید میز تلویزیون بر اساس فضا و رنگ چیدمان

مسلما مرکز خانه اتاق نشیمن است.‌ عناصر و لوازمی که برای این بخش انتخاب می شوند، باید هماهنگ و منسجم باشند. میز تلویزیون نیز از جمله وسایلی است که طراحی و چیدمان آن باید با توجه به رنگ و فضای کلی اتاق انجام شود.‌ امروزه با یک گردش کوتاه در فضای مجازی، میتوان مدل ها و چیدمان های مختلفی از قرار گیری میز تلویزیون در اتاق نشیمن را مشاهده کرد. میز تلویزیون منتخب شما، باید با فضا و رنگ دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد.‌

میز تلویزیون

به طور معمول مبل راحتی در روبروی میز تلویزیون قرار گرفته و تاثیر زیادی در جلوه کلی دکوراسیون دارند. سبک مبلمان می تواند مدل و طراحی میز تلویزیون را تعیین کند. به عنوان مثال اگر مبلمان شما به سبک سلطنتی باشد، مسلما به دنبال میز تلویزیونی خواهید بود که طراحی سلطنتی دارد. بنابراین هنگام انتخاب میز تلویزیون باید به فرم و سبک مبلمان دقت کنید. 

  بیشتر بخوانید: شیک ترین ست آینه کنسول و میز تلویزیون

در انتخاب یک میز تلویزیون مناسب، مساحت اتاق، نور دهی، پالت رنگی و نوع چیدمان وسایل بسیار مهم و حائز اهمیت است. هر یک از این موارد می تواند تاثیر و جلوه خاصی را در کنار میز تلویزیون ایجاد کند.  از دیگر موارد مهم و اساسی در هنگام چیدمان دکوراسیون، میتوان به رنگ و بافت دیواری که برای میز تلویزیون انتخاب می شود اشاره کرد. طراحی این قسمت با توجه به سبک و مدل میز تلویزیون انجام می شود.

میز تلویزیون کوتاه زمینی

خرید میز تلویزیون دیواری یا زمینی

میزهای تلویزیون به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم می شوند. هر یک از این مدل ها با توجه به سبک و طراحی دکوراسیون خانه انتخاب می شوند. میز تلویزیون های زمینی ارتفاع کمی از سطح زمین داشته و فضای بیشتری را نسبت به میزهای دیواری نیاز دارند. میز تلویزیون های زمینی انواع بسیار گسترده ای داشته و برای هر سبک و مدلی مناسب هستند. 

متراژ خانه، تاثیر زیادی در تعیین نوع میز تلویزیون دارد‌. در صورتی که مساحت خانه کم باشد، بهتر است تلویزیون بر روی دیوار نصب شود‌. این کار باعث می شود که فضای اتاق شلوغ و پر هرج و مرج به نظر نرسد.

میز تلویزیون های دیواری ساختار ساده ای داشته و در طراحی آنها معمولا از شلف و طبقات MDF استفاده می شود. این مدل میز تلویزیون بیشتر در مناطق اداری به کار می رود. اگر در خانه اجاره ای ساکن هستید، به هیچ عنوان از میز تلویزیون دیواری استفاده نکنید؛ چرا که می تواند به بافت و ساختار دیوارهای خانه آسیب وارد کند.

در صورتی که هر چند وقت یکبار دست به تغییر دکوراسیون منزلتان می زنید، بهتر است از میز تلویزیون های زمینی استفاده کنید.‌ علاوه بر موارد گفته شده، این میزها برای سبک های کلاسیک و مدرن کاربرد بسیاری دارند.

میز تلویزیون روستیک

بهترین مدل میز تلویزیون

امروزه سبک ها و مدل های مختلفی از میز تلویزیون ها را میتوان در طراحی دکوراسیون مشاهده کرد. هر معماری می تواند از یک یا چند مدل مختلف پیروی کند. عناصری که در یک دکوراسیون استفاده می شوند، باید هارمونی خاصی با یکدیگر داشته باشند.‌ میزهای تلویزیون نیز تنوع بالایی داشته و در انواع طرح، رنگ و مدل در بازار عرضه می شوند. انتخاب درست میز تلویزیون باعث می شود که هماهنگی و توازن در دکوراسیون داخلی ایجاد شود.

 مدل میز تلویزیون با توجه به سبک و سیاق طراحی داخلی انتخاب می شود.‌ در حقیقت، تعیین مدل میز تلویزیون به مدل و طراحی کلی دکوراسیون بستگی دارد. به طور مثال در سبک کلاسیک باید از میز تلویزیون مدل کلاسیک و در سبک مدرن، باید از مدل های مدرن و جدید امروزی استفاده شود.

  بیشتر بخوانید: بهترین مدل کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی

یکی از مهمترین نکات حین خرید میز تلویزیون، توجه به اندازه و ابعاد آن است. در صورتی که این مورد نادیده گرفته شود، پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که این میز تلویزیون برای دکوراسیون و چیدمان خانه ‌تان مناسب نیست. ارتفاع، عرض و طول میز تلویزیون در سبک های مختلف، متفاوت است. در برخی از سبک ها هنگام انتخاب میز تلویزیون، باید به ارتفاع مبلمان خانه توجه زیادی داشت.

میز تلویزیون دیواری

رنگی که برای میز تلویزیون انتخاب می شود نیز، به عوامل مختلفی بستگی دارد. رنگ کاغذ دیواری، عناصر تزیینی و سایر وسایل اتاق نشیمن، در تعیین تلویزیون نقش مهمی را ایفا می کنند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی میزهای تلویزیون و اهمیت آنها در طراحی دکوراسیون داخلی پرداختیم. میز تلویزیون هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، باید با سبک و معماری کلی خانه همخوانی داشته باشند. فروشگاه اینترنتی دیجی چوب با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه فروش انواع میز تلویزیون، مبلمان، میز ناهار خوری، سرویس خواب و... می تواند شما را در خریدی امن و مطمئن همراهی کند. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.


# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()