02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 1 اسفند 1402 در ساعت 47 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
مبل شزلون چیست!

انواع مبل شزلون و لاوست و ویژگی های آنها

شناخت انواع مبلمان باعث می‌شود که شما بتوانید در هنگام چیدمان منزل خود اقدام به خرید مبلی کنید که با دکوراسیون و طراحی دقیق عمل کرده و هارمونی مناسبی داشته باشد.

امروزه انواع و اقسام مبلمان در طراحی‌های متفاوت ساخته‌شده که هر کدام می‌تواند با فضایی خاصی هماهنگی داشته باشد. همان‌طور که طراحی داخلی دارای تنوع بالایی است طراحی مبلمان نیز تنوع منحصربه‌فرد خود را داشته و می‌تواند با دکوراسیون‌های داخلی و سلایق متفاوت هماهنگی لازم را ایجاد کند.

 یکی از مدل‌های مبلمان که به دلیل ظاهر متفاوت خود طرف‌داران بسیاری دارد مبلمان شزلون و لاوست است. گاهی این دو به دلیل شباهت زیاد با یکدیگر اشتباه گرفته‌شده و باعث مشکلاتی در هنگام خرید می‌شود.

به‌همین‌علت ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مبلمان شزلون و لاوست آشنا کرده و تفاوت و شباهت‌های آن‌ها را برای شما توضیح دهیم.

مبل شزلون سلطنتی سفید

مبل شزلون چیست، بررسی ویژگی ها

در حقیقت هدف اول تولید مبل شزلون در صنعت مبلمان ایجاد آرامش و راحت در فضای لوکس و فاخر می‌باشد. این مبل طرف‌دار بسیاری داشته و با بیشتر دکوراسیون‌های داخلی هماهنگ لازم را دارد. ناگفته نماند که مبل شزلون توجه زیادی به لوکس بودن داشته و معمولاً در کنار یک دست مبل استیل یا راحتی از آن استفاده می‌شود.

کاربرد اصلی این مبل در سبک‌های کلاسیک و مدرن بوده و در بیشتر فضاهای منزل مانند اتاق نشیمن، کتابخانه، حیاط، تراس یا سرویس خواب استفاده می‌شود. هنگام سفارش این محصول باید هدف استفاده آن را در نظر بگیرید و با استانداردهای موردنظر خود آن را سفارش دهید. مبل شزلون به‌صورت مبل تک در دکوراسیون داخلی قرار گرفته و یک دسته قوس‌دار دارد اما مبل شزلونی که دسته عمودی دارد فضای راحت و مطلوبی را برای مخاطب ایجاد نمی کند.

 

 بیشتر بدانید: مقاله بهترین مدل مبل راحتی کلاسیک

شزلون چیست

اگر بخواهیم مبل شزلون را تعریف کنیم باید این توصیف را برای او داشته باشین که از ترکیب صندلی و نیمکت تختی مصری ساخته‌شده است. این طرح تا به امروز باقی‌مانده و هدف اصلی آن همان‌طور که ذکر شد ایجاد آرامش است. پس اگر به‌دنبال مبلی هستید که راحتی را در خانه شما ایجاد کند و بتوانید پاهای خود را بر روی او دراز کنید و می‌توانید از این مبل در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید. معنی کلمه شزلون به‌معنای صندلی بلند بوده و یک مبل مد در طراحی‌های استیل سنگ لعنتی، راحتی اسپرت تهیه می‌شود. 

از مهم‌ترین شاخصه‌های مبل شزلون وجود کوسن در آن است. برخی از مدل‌ها فاقد کوسن بوده و باعث می‌شود کارایی خود را از دست بدهد. این مبل از دسته مبلمانی است که به‌تنهایی می‌تواند در کنار یک میز عسلی از آن بهترین کارایی و استفاده را داشت و دکوراسیون داخلی خانه را نیز جذاب‌تر کرد.

شزلون سلطنتی طلایی قرمز

 

انواع مبل شزلون:

 

  مبل شزلون تاج‌دار:

این نوع مبلمان درواقع مبل‌های شزلول سلطنتی بوده که بیشترین تفاوت را در ترکیبات طراحی چوب و دست با دیگر انواع دارند. عمدتاً این نوع مبل‌ها برای دکوراسیون اتاق‌خواب استفاده‌شده و کاملاً زیبایی خاصی به اتاق و سرویس خواب می‌دهند.

 مبل شزلون سلطنتی

شزلون سلطنتی از پرطرف‌دارترین انواع مبل در بین مبلمان کلاسیک است و با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و استیل، گاهاً نیمه استیل بسیار همخوانی داشته و دسته چوب‌های آن کاملاً منبت‌کاری شده‌ است. پارچه روی مبل ساتن یا مخمل بوده و رنگ چوب معمولاً به رنگ طلایی یا استخوانی می‌باشد.

 

 بیشتر بدانید: مقاله بهترین مرکز فروش سرویس خواب در تهران کجاست

 

مبلمان شزلون مدل چستر فیلد

همان‌طور که می‌دانید مبل چستر فیلد کاملاً عمود و استوار هستند و بر روی پارچه آن دکمه و پشتی نرم از جنس چرم و گاهاً مخمل قرار گرفته است. مبلمان چستر فیلد نیز ظاهری لوکس داشته و برای دکوراسیون‌های مدرن بسیار کاربرد دارد. این نوع سبک بیشتر در زمان انقلاب صنعتی مورد استفاده قرار گرفت و کاملاً ظاهری اداری داشته و فضایی مدرن و ایجاد می‌کند.

سزلو لاو ست نقره ای آبی

 

مبل لاوست و تفاوت شزلون و لاوست

مدل دیگری از مبلمان وجود دارد که به آن لاوست می‌گوید و به دلیل شباهت زیاد با مبلمان شزلون با آن اشتباه گرفته می‌شود.

این نوع مبل ابتدا در دهه ۱۷۰۰ به‌عنوان یک مبل تک‌نفره استفاده شد و کمی از حد معمول بزگ‌تر و مناسب بانوان بوده‌است که لباس‌های پف‌دار و دامن‌های گشاد آن زمان می‌پوشیدند. این مبل باعث شد تا زمان زنان اشراف بتوانند در هنگام نشستن احساس راحت‌تری داشته و کارهای روزانه خود را انجام دهند. در زمان ملکه ویکتوریا این مبل به دلیل سایزهای بزرگ‌تر برای دو نفر مورد استفاده قرار گرفت و به‌عنوان صندلی یا مبل عاشقانه نیز معروف شد و در ادامه محلی مناسب برای نشستن زوج‌های جوان و گفت‌وگوهای محرمانه آن‌ها محسوب شد.

 به دلیل پرطرف‌دار بودن این مبل در گذر زمان انواع مختلف آن در طرح‌ها و فرم‌های گوناگون ساخته شد که امروز به‌عنوان مبلمان راحتی در نشیمن یا پذیرایی مورد استفاده قرار گرفت است. اندازه معمولی آن معمولاً در ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر است و کاملاً دونفره محسوب می‌شود.

این مبل جایگاه مناسبی برای دکوراسیون منزل به سبک مدرن بوده و در اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، و فضای بیرون می‌توان از آن استفاده کرد. این مبل در دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های کوچک محبوبیت زیادی پیدا کرده و توانسته فضای زیبایی را در این اتاق‌های کوچک ایجاد کند.

مدل شزلون و لاوست

 

در کشورهای اروپایی جزء دکوراسیون مدرن بوده و اما در کشور ما تعداد خاصی نسبت‌به ان علاقه نشان می‌دهند‌ طراحی قدیمی آن به گونه‌ای است که ۲ نفر به شکل روبرو می‌توانند یکدیگر را دیده و کاملاً به گفتگوی صمیمانه بپردازد. مبل لاوست در طراحی قدیمی به شکل نیم کتی با دو دسته فاقد پشتی است و دو کوسن در کنار دو دسته قرار می‌گیرد.

مبل لاوست بسیار مناسبی برای فضای کوچک و اتاق گفت‌وگو بوده و می‌توان از آن در اتاق مطالعه نیز استفاده کرد. انواع مختلف مبل لاوی است را می‌توان به کلاسیک، استیل، نیمه استیل تقسیم‌بندی کرد.

سخن پایانی

همانطور که در پاراگراف های قبلی گفته شده مبلمان شزلون و لاوست شباهت های زیادی با یک دیگر داشته و گاها آن دو را با یک دیگر اشتباه می گیرند. محبوبیت مبلمان شزلون در دکوراسوین های داخلی ایران بیشتر از لاوست است. تقریبا مبلمان لاوست در اتاق مطالعه و یا اتاق خواب به عنوان پاتختی استفاده شده اما از مبلمان شزلون در تمامی فضا های داخلی خانه می توان استفاده کرد.

 

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()