سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 15 شهریور 1403 در ساعت 46 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
رمز و راز چیدمان بوفه که باید بدانید

بوفه را در کدام قسمت پذیرایی چیدمان کنیم؟

بوفه در خانه باعث می شود جلوه و سرزندگی جریان داشته باشد و به نحوی تازگی و جوانی به همراه دارد. افراد دوست دارند وقتی هزینه می کنند بازتاب آن، به بهترین شکل در خانه شان دیده شود و خیلی وقت ها این سوال پیش می آید که جای بوفه در خانه کجاست؟ بوفه در دکوراسیون با توجه به سبک خانه و سلیقه شما می تواند جای خاصی داشته باشد. اگر این مقاله را می خوانید احتمالا اطلاع دارید که محل قرار گرفتن لوازم نه تنها بر زیبایی بلکه بر نحوه جریان انرژی در خانه نیز اثر می گذارد. جای بوفه در فنگ شویی و نحوه درک آن کمک می کند بهترین جا برای آن را پیدا کنید و از چیدمان تان لذت ببرید. لوازمی که در آن می گذارید نیز مهم هستند اما نگران نباشید چون قرار است درباره آن ها نیز صحبت کنیم.

 بوفه را در کجا قرار دهم؟

نوع بوفه ای که دارید تعیین می کند که جای بوفه کجاست. نوعی از بوفه در اتاق خواب نیز کاربرد دارد اما عموما شبیه کتابخانه هستند. بوفه در آشپزخانه نیز استفاده می شود که مدل های جدید، نزدیک به طراحی های کابینت می باشند. اگر سبک خانه شما کلاسیک یا سلطنتی است بوفه کلاسیک یا بوفه سلطنتی مناسب شماست و خرید بوفه مدرن کمکی به شیک کردن خانه تان نمی کند. انواع مینی بوفه چوبی نیز وجود دارند که برای دکوراسیون های مدرن مناسب اند، و در تهیه بوفه جدید باید به این موضوع نیز توجه کنید تا بهترین جلوه را در مکانی که قرار می گیرد داشته باشد.

بوفه دکوری برای پذیرایی استفاده می شود که هدف ما کمک به تعیین بهترین جایگاه این نوع بوفه، در چیدمان است. در فنگ شویی انرژی از در وارد می شود بنابراین نباید این مکان شلوغ باشد و جلوی جریان انرژی را مسدود کند. همین طور پنجره ها که محل وارد شدن نور و هوای تازه هستند اهمیت زیادی دارند و بهتر است جلوی آن ها باز باشد. بوفه چوبی جلوی پرده، مانع جریان نور و انرژی می شود و یکی از مکان های نامناسب می باشد. به طور کلی چیدمان خانه باید طوری باشد که از نظر بصری، وزن اشیا چیده شده در قسمت های مختلف برابر باشد و جلوی روشنایی و هوای تازه نیز گرفته نشود. بوفه در فنگ شویی نیز باید در تناسب با وزن سایر لوازم باشد. به همین خاطر است که سبک چیدمان اهمیت پیدا می کند، چون از نظر بصری بوفه مدرن سبک تر از بوفه سلطنتی است و قرار گرفتن هر کدام در سبک دیگر، توازن را به هم می زند.

 بوفه کجای پذیرایی باشد؟

جای بوفه در پذیرایی محدود به یک مکان خاصی نیست و شما می توانید با هر بار تغییر دکوراسیون، جای آن را نیز عوض کنید و هر کدام به شکلی شیک و زیبا باشند. بوفه پذیرایی با توجه به اندازه اتاق تان و سایر لوازم می تواند ما بین پنجره ها، یک گوشه از اتاق، نزدیک میز ناهار خوری یا کنار میز تلویزیون و میز کنسول باشد. قرار گرفتن بوفه در هر کدام از این مکان ها مزیت و چیدمان خودش را دارد. بوفه برای پذیرایی جزو ضروریات نیست اما تکمیل دکوراسیون با آن، نقاط به درد نخور خانه را شیک و متمایز می کند.

 قرار دادن بوفه ما بین پنجره ها

اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ است و پنجره هایی بزرگ و با فاصله دارد، یکی از بهترین جاها برای قرار دادن آن مابین پنجره ها می باشد. این از بهترین و لاکچری ترین مکان ها برای جای بوفه در پذیرایی می باشد که معمولا کمتر به آن توجه می شود و ایده ای خاص و منحصر به فرد است.

 گذاشتن بوفه نزدیک میز ناهار خوری

بوفه در پذیرایی می تواند نزدیک میز ناهار خوری گذاشته شود. در این حالت دسترسی به اشیای آن برای استفاده سر میز ناهار خوری نیز آسان تر است.

 بوفه در کنج اتاق پذیرایی

بوفه پذیرایی اغلب در کنج دیوار قرار داده می شود و این از معمول ترین ایده ها برای جای بوفه در خانه است. مهم ترین مزیت گذاشتن بوفه در کنج دیوار، ایجاد تعادل بصری است که اهمیت زیادی هم دارد و باعث می شود از شلوغی بیش از حد یک قسمت از خانه جلوگیری شود. این پیشنهاد برای اغلب خانه ها کاربرد دارد.

 قرار دادن بوفه در دو طرف میز تلویزیون یا کنسول

بعضی از بوفه ها دو تکه هستند. بوفه در پذیرایی با قرار گرفتن در دو سمت میز تلویزیون یا میز کنسول، جلوه بیشتری به این مکان ها می دهد و کلاس خودش نیز بیشتر به چشم می آید. برای استفاده از این ایده همیشه هم نیاز نیست بوفه شما دو تکه باشد. با حفظ فاصله و تناسب می توانید به طرزی تجملی جایگاه بوفه در چیدمان خانه تان را برجسته کنید.

 چگونه داخل بوفه را بچینیم!

پس از تعیین جای بوفه در خانه، چیدمان آن مهم می شود. بوفه در پذیرایی به طرزی مینیمال، نمایانگر چهره خانه شماست و خیلی خلاصه بیانگر شخصیت منزل تان است. طراحی بوفه در پذیرایی مشکل نیست و با کمی حوصله می توانید دکوراسیون چشمگیری داشته باشید. حالا سوال مان از جای بوفه در خانه کجاست به، در بوفه چه بگذاریم، تغییر کرده است و وقت آن است که بهترین ها در آن چیده شوند.

  1. برای بوفه ای که ما بین پنجره ها قرار گرفته است قرار دادن ظروف لاکچری بدون بیش از اندازه شلوغ کردن ویترین، پیشنهاد می شود.
  2. اگر بوفه را نزدیک میز ناهار خوری گذاشته اید، بهترین ایده برای چیدن آن استفاده از ظروف شیک و مجلسی می باشد که در مهمانی ها می خواهید از آن ها استفاده کنید.
  3. بوفه ای که کنج دیوار قرار گرفته است شانس بیشتری برای تنوع چیدمان دارد و دست تان بازتر است.
  4. قرار گرفتن بوفه در کنار میز تلویزیون یا کنسول تا حدی شبیه قرار گرفتن کنار پنجره است و بهتر است از لوازم شیک به تعداد محدود استفاده کنید.

 توصیه پایانی

آخرین موضوعی که دوست دارم خدمت تان عرض کنم راز شیک دیده شدن طراحی بوفه در پذیرایی است. این راز دو چیز است: بوفه را خلوت نگه دارید و بیش از اندازه شلوغ نکنید. ویترین مغازه های لاکچری را به خاطر بیاورید تا دلیلش برایتان آشکار شود. دومی هم این است که برای چیدمان بوفه در پذیرایی، از وسایلی استفاده کنید که با مبلمان یا سایر لوازم تان اشتراک داشته باشند. به عنوان مثال اگر مبلمان شما طلایی است، ظروفی در بوفه قرار دهید که لبه یا دسته طلایی داشته باشند. بوفه در دکوراسیون با این دو راز کوچک، لوکس و برجسته خواهد شد.


# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟
ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()