02141256562
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 30 فروردین 1402 در ساعت 21 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
کلوزت روم یا اتاق لباس

اتاق لباس یا کلوزت روم چیست؟

اتاق لباسی کلوزت روم نام‌های دیگری مانند واک این کلوز دارد و مهم‌ترین بخش طراحی داخلی در سبک مدرن است. در واقع فضایی برای چیدمان انواع لباس و پوشاک می باشد. طراحی اتاق لباس باعث می‌شود که فضای داخلی اتاق کاملاً لاکچری شیک جلوه کرده و تاثیر بسیار زیادی بر نظم دهی لباس‌ها و اتاق و مخصوصا سرویس خواب ایجاد کند. این نوع سبک و طراحی داخلی در معماری خانه‌های ایرانی زیاد رایج نشده و ابهامات زیادی در آن وجود دارد. به‌همین‌علت ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با طراحی اصولی اتاق لباس آشنا کنیم.

طراحی کلوزت روم

در طراحی خانه‌ها و آپارتمان‌ها علاوه‌بر در نظر گرفتن قسمتی مناسب برای اتاق‌خواب، آشپزخانه و سالن نشیمن قسمت دیگری را نیز برای کمد دیواری و جا کفشی و آینه قدی در نظر می‌گیرند.

درواقع در این قسمت وسایل و کمدهایی را در بخش‌های مخصوص قرار داده تا بتواند شرایطی را برای نگهداری لباس و پوشاک فراهم کند.

در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی در سبک مدرن تغییرات زیادی به‌وجودآمده است و اتاق لباس یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که می‌توان به آن اشاره داشت. معمولاً در اتاق لباس درب‌های شیشه‌ای یا دیوارها و باتریشن ها، کمدها و تجهیزات مورد نیاز برای چیدمان انواع لباس و پوشاک فراهم‌شده و با دکوری کاملاً منحصربه‌فرد و زیبا چیده می‌شود.

به‌طورکلی می‌توان گفت که واک این کلوزت مجموعه‌ای از انواع کمد، جاکفشی، آیینه‌های قدی، کمد درآور، میز کنسول، کمدهای مخصوص ایکس سوری، کمد مخصوص کیف و کلاه جواهرات است. این گروه از اتاق در سال‌های اخیر وارد معماری مدرن شده و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده‌است.

  بیشتر بخوانید: مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟؟؟

نکات مهم در طراحی کلوزت روم

به‌طورکلی باید بیان داشت که هزینه برای طراحی اتاق لباس در خانه‌ها بسیار زیاد است به‌همین دلیل لازم است که در طراحی آن استانداردهای لازم رعایت شده تا درنهایت خروجی و نتیجه مطلوب از آن دریافت شود نکته مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی اتاق لباس به آن توجه داشت عبارت‌اند از:

ابعاد و متراژ اتاق لباس

ابعاد اتاق لباس یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه داشت به‌طورکلی باید به متناسب با متراژ کل ساختمان و تعداد کمدهای مورد نیاز برای لباس و کیف و کفش طراحی شود. قطعا طراحی یک اتاق لباس کوچک که رفت‌وآمد در آن بسیار سخت باشد و کمد های آن نیز جای مناسب برای جمع‌آوری لباس نداشته باشند نتیجه خوبی را نداشته و نبودن آن بهتر از بودنش است.

کمد لباس در کلوزت روم

وجود کمدهای چند منظوره در اتاق لباس

همان‌طور که می‌دانید متراژ اتاق لباس اهمیت زیادی دارد و در شرایطی که متراژ اتاق‌ها به‌قدری زیاد نیست که بتوان فضای زیادی برای آن به وجود آورد. بهترین کار استفاده از کمدهای چندمنظوره است‌ کمدهای چندمنظوره امکان چیدن لباس‌ها را با اندازه‌های متفاوت و ابعاد مختلف را به افراد داده و می‌تواند نظم خوب یا در محیط ایجاد کند.

وجود مبل در کلوزت روم

مبلمان و پاف در اتاق لباس

یکی از نکات بسیار مهم در اتاق لباس وجود که کمد های دیواری و رگال لباس است. پاپ یا مبلمان باید در اتاق لباس وجود داشته باشد. زیرا امکان پوشیدن کفش و لباس هارا به خوبی فراهم می کند.

  بیشتر بخوانید: شیک ترین ست آینه کنسول و میز تلویزیون

نورپردازی در اتاق لباس

نور یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در دکوراسیون منزل به آن توجه داشت. نور نه‌ تنها باعث روشن‌تر شدن محیط می‌شود بلکه باعث می‌شود فضای داخلی اتاق بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به‌نظر برسد نورپردازی اتاق لباس نیز اهمیت زیادی داشته و باید به‌گونه‌ای طراحی شود که شخص بتواند به‌راحتی تصاویر خود را در آینه دیده و جلوه اتاق نیز بهتر به‌نظر برسد. نور برای اتاق‌های لباس مدرنی که دارای درهای شیشه‌ای هستند اهمیت بیشتری تا اتاق‌های لباسی که دارای درهای کمدی هستند دارد.

وجود آینه قدی در اتاق لباس یا کلوزت روم

آینه قدی در اتاق لباس

وجود آینه قدی پراهمیت‌ترین نکته‌ای است که باید در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق لباس به آن توجه داشت با توجه به انتخاب مدل آینه قطعی باید در نظر داشت که اندازه و ابعاد آن باید با اتاق لباس شما کاملاً یکی باشد تا بتواند شرایط را برای پوشیدن و پرو لباس فراهم کند. اگر اتاق لباس شما درجایی فاقد پنجره و نور طبیعی است باید آیینه در جایی قرار بگیرد که بهترین نورپردازی را داشته باشد اگر اتاق لباس شما کوچک است بهتر است از آینه‌های چند منظوره استفاده کرد.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #

 # استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع است #

نظر شما نسبت به مقاله دیجی چوب چطور بود؟

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نظر مشتریان ما
مجوز ها و تقدیر نامه ها
نمایش همه
علاقه مندی ها ()